2019 BMW Serii 3 G20 oficjalnie [DANE TECHNICZNE, GALERIA]

Wczoraj naszą ciekawość zaspokoił wyciek zdjęć z konfiguratora. Dzisiaj czas oficjalnie poznać nowe BMW Serii 3.

BMW stanęło przed ogromnym wyzwaniem. Seria 3 od lat jest jednym z najważniejszych modeli w gamie tego producenta. Poprzednia generacja, oznaczona kodem F30, była jednym z najlepiej sprzedających się aut w swoim segmencie - zarówno na świecie jak i w Polsce. Producent z Monachium musiał wiec podejść do tematu w taki sposób, aby niczego nie zepsuć i poprawić te elementy, które nie odpowiadały klientom marki.

Większe i smuklejsze

Nowe BMW Serii 3 G20 nieco urosło. Na długość przybyło mu 85 milimetrów (4709 mm), na szerokość 16 mm (1827 mm) i 1 mm na wysokość. O 43 mm zwiększył się natomiast rozstaw osi (2851 mm), dzięki czemu we wnętrzu wygospodarowano więcej miejsca, a prowadzenia samochodu zostało zdecydowanie poprawione. Zwiększył się także rozstaw kół - o 41 mm z przodu i 21 mm z tyłu. Jednocześnie masa samochodu spadła o 55 kilogramów. Wynik ten udało się uzyskać dzięki zastosowaniu architektury CLAR i technologii CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic). Przednie błotniki oraz maskę wykonano z aluminium, podobnie jak wiele elementów zawieszenia. Już te elementy pozwoliły na odjęcie odpowiednio 15 i 7,5 kilograma. Nowa konstrukcja pozwoliła też na zwiększenie sztywności w zakresie 25-50% w konkretnych częściach samochodu.

Stylistyka nowego BMW Serii 3 jest ciekawa i odważna. Na szczęście nie postawiono tutaj na nieco "bułowate" kształty z Serii 5 i 7. Ciekawie podcięte przednie lampy (w sieci już pojawiają się żarty o podobieństwie do Peugeota 3008), i szerokie "nerki" dobrze komponują się z klasyczną i lekką linią boczną oraz zgrabnym tyłem. Kontrowersyjnym elementem stały się tylne lampy, które według wielu osób mocno przypominają te z nowych Lexusów.

Nowoczesne

BMW zdecydowało się na nową stylistykę wnętrz swoich modeli. Pierwszy krok postawiło w tym temacie BMW X5, a w ślad za nim poszło Z4 i właśnie Seria 3. Przede wszystkim cała deska rozdzielcza jest znacznie nowocześniejsza wizualnie. Jednocześnie uproszczono ją, stawiając na minimalistyczny wygląd. Przykładowo panel klimatyzacji wkomponowano w kratki nawiewów, dzięki czemu jest on dyskretnie ukryty i nie rzuca się w oczy. Konsola centralna została zorientowana na kierowcę, a na jej szczycie znajdziemy ekran systemu multimedialnego. W BMW Serii 3 zastosowano już najnowsze oprogramowanie 7.0, które wprowadza całkowicie inną obsługę oraz odświeżoną siatkę graficzną, zarówno dla głównego wyświetlacza (12,3-cala) jak i zegarów.

Wiele przełączników wykonano z metalu. Mają one podkreślić klasę oraz jakość samochodu. W standardowym wyposażeniu oferowane będzie wykończenie z aluminium, zaś w opcji znajdziemy szereg innych możliwości, z drewnem i włóknem węglowym na czele.

Dobrze jeżdżące

BMW chwali się perfekcyjnie dopracowanym układem jezdnym. Na pokładzie tego modelu nie zabraknie specjalnie opracowanego wspomagania kierownicy, które w topowych wersjach będzie mogło skracać przełożenie w zależności od prędkości z jaką jedziemy.  Każda wersja cechuje się idealnym rozkładem mas wynoszącym 50:50. Standardowo otrzymujemy napęd na tylną oś, zaś układ xDrive będzie oferowany jako opcja w większości jednostek napędowych. Gama silników benzynowych będzie opierać się na 4-cylindrowej konstrukcji 2.0 w wydaniu 320i i 330i (184 i 258 KM) oraz 6-cylindrowej w 340i (375 KM). Gama diesli początkowo skorzysta z jednostki 318d i 320d (150 i 190 KM). Nie zabraknie też wersji plug-in hybrid, czyli 330e - zaoferuje ona 252 KM, zaś elektryczne doładowanie może zwiększyć moc do 290 KM na kilka sekund, np. podczas wyprzedzania. Jednocześnie zasięg na samym prądzie wzrósł do 60 kilometrów.

W wersjach 318d i 320d standardowo oferowana będzie 6-biegowa manualna skrzynia biegów, zaś pozostałe modele zyskają 8-biegowy automat Steptronic. Będzie on też opcją w przypadku wspomnianych diesli.

Technologia to podstawa

Nowe BMW Serii 3 będzie wyróżniało się bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Już w standardowej wersji otrzymamy szereg systemów bezpieczeństwa oraz w pełni ledowe światła przednie. Klienci będą mogli także zamówić wersję Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport, które będą różniły się stylistyką oraz wyposażeniem seryjnym.

Wśród opcji nie zabraknie wielu zaawansowanych układów, takich jak funkcja półautomonicznej jazdy czy też szereg elektronicznych asystentów dbających o nasze bezpieczeństwo. Seria 3 zyska między innymi system kamer 360 stopni z wizualizacją pojazdu na ekranie oraz obsługę gestami, znaną z X3, Serii 5 i Serii 7. Na liście wyposażenia dodatkowego pojawią się także lampy laserowe - dotychczas niedostępne w tym segmencie. Wiązka laserowa zapewnia niezwykle długi snop światła w przypadku włączonych automatycznych świateł drogowych - jego długość może sięgać blisko kilometra.

Nowe BMW Serii 3 G20 pojawi się w salonach w marcu 2019 roku. Producent niebawem ogłosi polskie ceny.