2019 Hyundai i40 - Lekko zmieniony

Hyundai konsekwentnie odświeża swoją gamę modelową. Nie są to duże zmiany, raczej delikatne odświeżenie i dodatkowe możliwości dla klientów. Teraz w ten sposób potraktowano nieco zapomnianą i niedocenianą "i40-kę".

Zmiany dokonane w modelu na rok 2019 mogą być trudne do zauważenia gołym okiem. Tak naprawdę, zmienił się "kaskadowy grill" - teraz ma zupełnie inne wypełnienie. Poza tym do oferty trafiły nowe wzory felg o średnicy 18 cali.

We wnętrzu pojawiły się nowe boczki drzwi oraz dwa nowe kolory wnętrza: Merlot Red oraz Grey and Black. Oba występują tylko w wersji ze skórzaną tapicerką i mają dopasowane kontrastowe przeszycia (czerwona - szare, a czarno-szara ma pomarańczowe akcenty). I to by było na tyle, jeśli chodzi o zmiany widoczne dla oka.

Najważniejszą modyfikacją jest zastąpienie silnika 1.7 CRDI nową jednostką 1.6 CRDI Smartstream. Czterocylindrowy diesel dostępny będzie w dwóch wariantach. Pierwszy, słabszy, ma 115 KM i 280 Nm. Sparowany będzie wyłącznie z sześciobiegową przekładnią manualną i ma oferować zużycie paliwa na poziomie 4,3-4,6 l/100 km (wg NEDC). Drugi silnik jest mocniejszy - ma 136 KM i 320 Nm. Zużycie paliwa ma być na niemal tym samym poziomie co w słabszej wersji  - miedzy 4,3 a 4,7 l/100 km. Ten silnik będzie można zamówić albo z ręczną skrzynią, albo z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią 7DCT.

Oprócz tego w ofercie znajdzie się, dostosowany do normy Euro 6d Temp, silnik benzynowy 1.6 o mocy 135 KM - również ze skrzynią sześciobiegową.Co ciekawe, znika z oferty jednostka 2.0 GDI. I nie zdecydowano się na wprowadzenie silnika 1.6 T-GDI, ani diesla 2.0 o mocy 185 KM, którymi dysponuje np. Tucson.

i40 z roku modelowego 2019 dostanie w wyposażeniu FCA - Forward Collision-Avoidance Assist, czyli po prostu system automatycznego hamowania w awaryjnych sytuacjach.