Mazda MX-5 Speedster Evo i RF Kuro - Yin i yang

Koncepty Mazdy przygotowane na tegoroczne targi SEMA w Las Vegas są jak yin i yang. Jeden skupia się na stylu, drugi jest całkowicie podporządkowany osiągom. Razem tworzą jednak pożądaną czarno-białą harmonię.

Publikując w sieci dwa lapidarnie opisane zdjęcia, Mazda daje nam znać, że na tegoroczne targi SEMA w Las Vegas przywiezie dwa samochody koncepcyjne oparte na aktualnej generacji MX-5. Mały roadster doczekał się dwóch przeciwstawnych wersji - nie tylko pod względem barw nadwozia. Ciężko powiedzieć, która z nich wzbudza większe pożądanie.

Mazda MX-5 Speedster Evo

Pierwsza, nazwana Speedster Evolution, jak zapewne się domyślacie, jest ewolucją pokazanej w zeszłym roku okrojonej ze wszystkiego, co niepotrzebne (w tym szyby czołowej...) wersji Speedster. Okazało się, że jeszcze kilka rzeczy można wyciągnąć, pozmieniać lub przeprojektować i tym sposoboem udało się zredukować masę o kolejne 45 kg w porównaniu z zeszłorocznym konceptem. Tym samym, pokryta białym lakierem White Ether, Mazda MX-5 Speedster Evolution jest aż o 160 kg lżejsza od i tak lekkiej już standardowej wersji z miękkim dachem.

Mazda MX-5 RF Kuro

Drugi koncept, to RF Kuro. Bazuje on na wariancie targa (RF = Rectractable Fastback), który ma się pojawić na drogach z początkiem nowego roku. Przydomek Kuro samochód zawdzięcza pół-matowemu, karbonowemu lakierowi wynalezionemu przez Mazdę. "Kuro" to po japońsku nic innego jak węgiel. Ta odmiana Miaty została osadzona na 17-calowych kutych felgach firmy RAYS oraz stosowanym w serii MX-5 Cup zawieszeniu z możliwością regulacji.

Oba projekty zostały opracowane i zbudowane przez zespół projektantów Mazdy z Irvine w Kalifornii. Dwa zupełnie różne zamysły mają obrazować "przeciwstawne kierunki, które tworzą doświadczenie Mazdy w klasie premium". Będzie można je podziwiać już 1 listopada na stanowisku Mazdy w Las Vegas.