Po nowemu. Debiutuje Volkswagen Multivan 6.1

Cała rodzina Volkswagena Transportera, Caravelle i Multivana przeszła duży lifting. Zmiany nie ograniczyły się wyłącznie do kosmetyki wizualnej.

Volkswagen Transporter, Caravelle i Multivan to bez dwóch zdań jedne z najpopularniejszych samochodów użytkowych w Europie. Co doceniają w nich klienci? Przede wszystkim użyteczność oraz stosunkowo wysoką niezawodność (pomijając niechlubny wątek z jednostkami BiTDI). Teraz model T6 zyskał duży lifting, który nie tylko odświeżył jego aparycję, ale przede wszystkim przyniósł szereg zmian technicznych.

Z zewnątrz nowy Volkswagen T6.1 (zaprezentowany w wydaniu Multivan, więc do niego będę się odnosić) wyróżnia się frontem, który został upodobniony do nowych modeli tej marki, z Arteonem na czele. Większy grill wyraźnie zachodzi pod nieco dynamiczniej narysowane światła, co zdecydowanie odświeżyło wygląd przedniego pasa Multivana. Z tyłu znajdziemy z kolei światła z nową sygnaturą świetlną LED. Poza tym w ofercie pojawią się nowe wzory felg aluminiowych oraz zmodyfikowana paleta dostępnych lakierów.

Dużo zmieniło się także we wnętrzu. Tutaj znajdziemy całkowicie nową deskę rozdzielczą, w którą wkomponowano cyfrowe zegary Active Info Display. Dostępne są także najnowsze systemy multimedialne z gamy Volkswagena, zintegrowane z systemem MIB3 (znanym z Passata po liftingu) oraz z wbudowaną na stałe kartą SIM (eSIM).

Zajrzymy teraz pod nadwozie, gdyż tutaj zaszło najwięcej zmian. Przede wszystkim w Multivanie oraz w innych modelach z tej rodziny znajdziemy teraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego - zastąpiło ono klasyczną hydrauliczną konstrukcję. Ma to ułatwić manewrowanie autem bez utraty odpowiedniego prowadzenia. Wprowadzenie tego rozwiązania pozwoliło także na zastosowanie szeregu nowych systemów bezpieczeństwa. Tak oto w standardowym wyposażeniu Multivana znajdziemy: Cross Wind Assist (system kompensujący reakcje auta na boczne podmuchy wiatru), Lane Assist, Park Assist, Rear View Assist, Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą), Side Protection oraz kamerę czytającą znaki drogowe.

Sercem Volkswagena Multivana oraz całej rodziny Transporter/Caravelle będzie jednostka 2.0 TDI, która w zależności od wariantu zaoferuje od 90 do 200 KM. Ciekawostką jest debiut wersji elektrycznej. Model e-Transporter i e-Caravelle przygotowywany jest przez firmę ABT i korzysta z baterii o pojemności 77,6 kWh oraz 112-konnego silnika. Zasięg według starej normy NEDC ma wynosić do 400 kilometrów, czyli realnie około 300 km.