Range Rover Evoque - Mniejszy nie znaczy gorszy

Evoque, jeden z najpopularniejszych produktów Range Rovera, doczekał się liftingu. Zmiany są spore i nie ograniczają się wyłącznie do zewnętrznej kosmetyki.

Range Rover sprzedał od 2011 roku ponad 400 000 egzemplarzy małej terenówki. Samochód zobaczymy na żywo na salonie w Genewie, ale już teraz wiadomo, co odświeżony Evoque ma do zaoferowania.

Najmniejszy Range Rover, jako pierwszy z całej gamy, będzie wyposażony w adaptacyjne światła LED. Przemodelowano przedni zderzak, zwiększając jednocześnie wloty powietrza. Konfigurując nowego Evoque'a klienci będą mieli do wyboru dwa nowe grille oraz trzy dodatkowe wzory felg. Wersje HSE Dynamic oraz Autobiography w odmianie pięciodrzwiowej mają teraz wloty powietrza na masce dostępne wcześniej wyłącznie w nadwoziu coupe. Niewielkich zmian doczekał się również spoiler na klapie bagażnika.

W środku czekają nowe fotele oraz wykończenie boczków drzwi. Ponadto skupiono się na elektronice - wszakże cztery lata to niemal wieczność w świecie gadżetów. Evoque otrzymał pięciocalowy wyświetlacz komputera pokładowego oraz ośmiocalowy, dotykowy ekran systemu rozrywki InControl Touch. W wersjach HSE, HSE Dynamic i Autobiography standardem będzie InControl Plus, który obejmuje, między innymi, 11 głośników.

Najciekawsze informacje dotyczą napędu. Range Rover Evoque po liftingu może być napędzany nowym silnikiem diesla z rodziny Ingenium. Dwulitrowa jednostka jest lżejsza o około 30 kilogramów od swojej poprzedniczki dzięki zastosowaniu aluminium. Dostępna w dwóch wersjach - 150 i 180 koni mechanicznych - ma spalać odpowiednio 4,2 i 4,8 litra oleju napędowego na sto kilometrów. Samochody ze słabszym motorem pod maską będą wyróżniać się niebieskimi oznaczeniami eD4.

Przygotowano również kilka dodatków związanych z bezpieczeństwem. Najważniejsze z nich to układ AEB (odpowiada za zatrzymanie samochodu z 50 km/h w przypadku braku reakcji kierowcy) oraz system utrzymania pasa ruchu. Najmniejsza z terenówek otrzymała w końcu gadżet znany z większych modeli, mianowicie All-Terrain Progress Control (ATPC). Dzięki niemu pojazd utrzyma stałą prędkość podczas przygód w terenie.

Odświeżony Range Rover Evoque pojawi się w salonach w sierpniu.