producenci i rynek

Audi S4 teraz tylko z silnikiem wysokoprężnym

Sportowe Audi to Audi z dieslami. Do rodziny modeli S5, S6 i S7 dołącza Audi S4, które również zyskał jednostkę wysokoprężną.

Do tej pory Audi S4 oferowane było z jednostką 3.0 TFSI, która nie tylko oferowała świetne osiągi, ale także i bardzo przyjemne brzmienie. Teraz, zgodnie z trendem, który lansuje ten producent, silnik benzynowy ustąpił miejsca dieslowi. Duża w tym zasługa niższej emisji CO2, co przy aktualnych normach pozwoliło Audi na zachowanie tego modelu w ofercie.

Sercem Audi S4 jest teraz jednostka 3.0 TDI, która generuje 347 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Silnik wspierany jest elektryczną sprężarką, która pozwala na uniknięcie zjawiska turbodziury. Nie zabrakło tutaj także układu miękkiej hybrydy, zmniejszającego zużycie paliwa. Efekty? Średnie zużycie paliwa według producenta ma wynosić 6,2 litra na sto kilometrów, zaś emisja CO2 to 161-163 gram na kilometr. Przyspieszenie do setki ma zajmować 4,8 sekundy w wersji Limousine i 4,9 sekundy w Avancie. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Stylistyka Audi S4 nie zmieniła się – oznacza to obecność agresywniej stylizowanych zderzaków, dużych kół oraz czterech końcówek wydechu. Specyficzna konstrukcja tłumików ma zapewniać ciekawe brzmienie, aczkolwiek nie będzie ono tak przyjemne jak w wersji benzynowej.

Audi niebawem ma ogłosić cennik nowego S4. Samochód ten nie powinien być jednak droższy od benzynowego wcielenia.

Dyskusja

komentarzy