Nowy Ford Kuga - Bliżej Focusa [DANE TECHNICZNE, ZDJĘCIA]
Zgodnie z zapowiedzią Ford podczas prezentacji w Amsterdamie pokazał nową Kugę. Kompaktowy SUV wyraźnie czerpie inspiracje z kompaktowego Focusa.
Kompaktowe SUV-y to ważny segment u każdego producenta. Stanowią coraz większy odsetek sprzedaży zastępując jednocześnie kombi klasy średniej, jak i kompaktowe kombi. Dlatego właśnie Kuga jest dla Forda ważna. Zwłaszcza, że to pierwszy "światowy" model, który będzie wyposażony w napęd hybrydowy typu Plug-in. A nawet dwa.
Pierwszy to standardowa "hybryda" o pojemności 2.5 litra, pracująca w cyklu Atkinsona, dysponująca 201 KM. Przekładania CVT przenosi moc standardowo na przednią oś, ale opcjonalnie będzie można zamówić wersję AWD (nie wiadomo jednak, czy ta jednostka dotyczy amerykańskiego Escape, czy również europejskiej Kugi). Co do "plugina" - wiadomo, że również będzie miał 2.5 litra pojemności i wspierany będzie przez silnik elektryczny oraz baterię o pojemności 14,4 kWh. Łączna moc będzie sięgać 225 KM, a zasięg na samej baterii ma wynosić ponad 50 KM.
Standardowo jednak samochód będzie napędzany silnikiem Ecoboost o pojemności 1.5 litra. Dostępna będzie odmiana o mocy 120 KM, a także 150 KM. Być może pojawi się też z rynku amerykańskiego wersja 187 KM. Wszystkie silniki Ecoboost dostępne będą z ręczną skrzynią biegów, albo ośmiobiegowym "automatem" w odmianach przednionapędowej oraz 4x4. Pojawią się również diesle 1.5 i 2.0 EcoBlue o mocach 120 i 190 KM, a także odmiana z "miękką hybrydą". Ten ostatni silnik będzie jednostką dwulitrową o mocy 150 KM.
Kuga/Escape będzie też lżejsza o ok. 91 kg (200 funtów). Mimo tego samochód będzie dłuższy o 44 mm i miał większy o 20 mm rozstaw osi. Obniżono także zawieszenie - tak naprawdę nie wiadomo po co, w SUV-ie, ale zapewne będzie prowadził się lepiej, bliżej "osobówki" (cała Kuga będzie niższa o 2 cm). Nowy Ford ma mieć też więcej przestrzeni w środku w obu rzędach siedzeń. Modele z silnikiem spalinowym będą miały możliwość przesuwania fragmentów kanapy, dzięki czemu pojemność bagażnika ma wynosić maksymalnie 1 062 litry przy pięciu miejscach. Hybrydy będą pozbawione tej opcji ze względu na baterie.
Oczywiście, nowy model to nowe technologie. Poza bazową odmianą, wszystkie wersje Forda będą miały ośmiocalowy ekran systemu multimedialnego SYNC3, pojawią się także całkowicie cyfrowe zegary (ekran 12,3" przekątnej). Kierowca będzie miał do dyspozycji kilka trybów jazdy oraz opcjonalny ekran HUD. W opcji będą też pełne światła LED oraz rozbudowana obsługa przy pomocy aplikacji FordPass.
Jeśli chodzi o design, widać wyraźne inspiracje Focusem, zwłaszcza z przodu oraz w linii bocznej. Także deska rozdzielcza jest typowa dla nowych Fordów, z cofniętą konsolą pod samą szybę oraz pokrętłem - selektorem zmiany biegów.
Samochód w wersji benzynowej powinien pojawić się u dealerów jeszcze w tym roku, a hybrydy na początku 2020.
artykuł będzie aktualizowany