Nowy Land Rover Discovery debiutuje w Polsce - znamy ceny oraz wyposażenie
Podczas Warsaw Moto Show, odbywającego się w halach Ptak Expo pod Warszawą, Land Rover zaprezentował oficjalnie nową generację modelu Discovery.
Piąta generacja modelu Discovery jest niezwykle ważnym autem dla Land Rovera. Zerwano z kanciastym designem, idąc w kierunku narzuconym przez "małego" Discovery Sporta. Aż 85 procent konstrukcji auta wykonano z aluminium, co pozwoliło zredukować masę samochodu o blisko 500 kg. Dzięki temu osiągi, zużycie paliwa oraz prowadzenie mają być jeszcze lepsze niż w poprzedniku. Jednocześnie zadbano o zachowanie możliwie najlepszych właściwości terenowych. Głębokość brodzenia wynosi aż 900 mm, zaś specjalne czujniki cały czas pilnują kierowcy przed przekroczeniem tej granicy. Usprawniono także system All-Terrain, dzięki czemu nawet w najtrudniejszych warunkach Discovery ma radzić sobie bez większych problemów. Napęd przekazywany jest cały czas na cztery koła, w dwóch konfiguracjach - z jednostopniową skrzynią rozdzielczą dla czterocylindrowych silników z rodziny Ingenium w normalnych warunkach 42% mocy trafia na przód, zaś 58% na tył. Dwustopniowa skrzynia rozdzielcza posiada zestaw dodatkowych niskich przełożeń, zaś elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy przenosi moc pomiędzy osiami w proporcjach 50:50. Jest ona dostępna jako opcja w silniku Td4, zaś w “szóstkach” występuje w standardzie. W zależności od silnika otrzymamy także dwa rodzaje zawieszenia - sprężynowe oraz pneumatyczne.
Model Discovery jest również chętnie wybierany przez duże rodziny. Wszystko ze względu na siedem w pełni użytecznych miejsc siedzących oraz ogromny bagażnik. Każdy rząd siedzeń umieszczony jest nieco wyżej od poprzedniego w celu zapewnienia wyższego komfortu podróżowania. W zależności od konfiguracji mieści od 1137 do 2406 litrów bagażu (odpowiednio przy pięciu i dwóch miejscach siedzących).
Land Rover Discovery oferowany będzie w czterech wersjach wyposażeniowych: S, SE, HSE oraz HSE Luxury. Pod maską znajdziemy cztery jednostki napędowe - trzy wysokoprężne oraz jedną benzynową. Podstawowy, dwulitrowy, czterocylindrowy diesel dostępny będzie w odmianie 180-konnej oraz nowej, 240-konnej z podwójnym doładowaniem. Reprezentacja V6-ek składać się będzie z trzylitrowego diesla o mocy 258 KM oraz trzylitrowej benzyny generującej 340 koni mechanicznych.
Cennik otworzy kwota 236 200 zł za bazową wersję S z silnikiem o mocy 180 koni mechanicznych. Aby wyjechać z salonu 240-konną wersją trzeba zapłacić 254 500 zł. Co ciekawe podstawowe V6-ki - wysokoprężna i benzynowa - kosztują dokładnie tyle samo, czyli 315 400 zł. Aktualnie cennik zamyka wersja 3.0 V6 Td6 First Edition, wyceniona na 445 900 złotych. Land Rover rozpoczął już przyjmowanie zamówień na nowy model.