Nowy Land Rover Discovery Sport. Odświeżona stylistyka i nowe silniki

Land Rover odświeżył najmniejszy model w swojej ofercie - Discovery Sport. Co się zmieniło?

Najmniejszy Land Rover, choć bazuje na uproszczonych rozwiązaniach z zakresu napędu, nie ustępuje większym braciom pod kątem właściwości terenowych. Dla producenta ważne było więc zachowanie zdolności tego samochodu - skupiono się więc na elementach, które wymagały już odświeżenia. Przede wszystkim na warsztat wzięto stylistykę auta, którą odświeżono za sprawą nowych świateł przednich i tylnych (wykonanych w technologii LED) oraz zmodyfikowanych zderzaków. W nadkolach znajdą się felgi w rozmiarze od 18 do 21 cali.

We wnętrzu zmiany również są widoczne gołym okiem. Poza cyfrowymi zegarami, znanymi już z innych modeli tego producenta, zagościł tutaj system multimedialny Touch Pro z 10-calowym ekranem. Nie zdecydowano się na wprowadzenie do tego modelu wersji Duo, z dwoma dotykowymi ekranami. Panel klimatyzacji ma dość klasyczny wygląd, aczkolwiek wiele przycisków jest tutaj dotykowych. Poza tym zastosowano tutaj nowy lewarek automatycznej skrzyni biegów, zaś jedną z opcji wśród tapicerek jest nowy materiał Luxtex. Luxtex powstaje z recyklingowanych poliestrów i mikrofibry. Land Rover podkreśla, że ich nowa tapicerka jest estetyczna, dobrze wygląda i dzielnie znosi użytkowanie, a przy tym jest odporna na zachlapania.

Wśród opcji, których wcześniej nie było w ofercie, znajdziemy teraz funkcję masażu w przednich fotelach, indukcyjną ładowarkę do smartfona czy zestaw ułatwiający przewóz zwierząt. Wprowadzono tutaj także cyfrowe lusterko wsteczne, znane już z nowego Evoque'a. Po przełączeniu ustawienia klasyczne zwierciadło zamienia się w obraz z kamery, która ulokowana jest na dachu. Zalety? Nie tylko lepsza widoczność, ale przede wszystkim zachowanie tejże w momencie, w którym samochód jest zapakowany po dach. Zdolności transportowe Discovery Sport zwiększyły się z kolei za sprawą wprowadzenia kanapy dzielonej w proporcjach 40:20:40, co ułatwia przewóz większych przedmiotów.

Z Evoque'a zaadaptowano także system ClearSight Ground View, który "prześwietla" samochód i sprawia, że na ekranie multimediów możemy podglądać obraz "wycinający" maskę i pokazujący dokładny obraz sprzed i spod auta.

Nowości także pod maską

Odświeżony Land Rover Discovery Sport opiera się teraz na sztywniejszej o 13% platformie D8, dzięki czemu zachowanie auta na drodze i w terenie znacznie się poprawiło. Do kabiny dociera też mniejsza liczba dźwięków i wibracji. Pod maską tego modelu znajdziemy szeroki przekrój jednostek napędowych. W Europie ofertę otworzy wersja 2.0 (diesel), oferująca 150 (380 Nm), 180 (430 Nm) lub 240 KM (500 Nm). Warto dodać, że mocniejsze warianty (180 i 240 KM) to tak zwane miękkie hybrydy, co ma poprawić zużycie paliwa w tych modelach. Silniki benzynowe także mają dwa litry pojemności - słabszy wariant oferuje 200 KM, zaś mocniejszy 250 KM (także jest miękką hybrydą). Moc trafi tutaj na cztery koła za pośrednictwem 9-biegowej przekładni pochodzącej z firmy ZF.

https://www.youtube.com/watch?list=PLhPLTEHxfY0FGt8oAhpuBhySeLBoML89h&v=A_AKp3hSZAw