Nowy Peugeot 2008 podbije rynek jako benzyna, diesel i wersja elektryczna
Po modelu 208 czas na jego podwyższonego brata. Peugeot zaprezentował model 2008, czyli wyczekiwaną drugą generację crossovera z segmentu B.
Nowy Peugeot 208 został dość ciepło przyjęty przez rynek. Francuzi dobrze wiedzieli, że ich nowy samochód może okazać się sukcesem (przynajmniej pod kątem wizualnym), dlatego przy 2008 obrano taką samą drogę i zaszczepiono tutaj wiele elementów z mniejszego auta oraz z nowego 508. Masywniejszy front niezmiennie korzysta z charakterystycznych świateł LED w formie "kłów", zaś trapezoidalny grill dobrze komponuje się z kanciastą bryłą tego auta. Ciekawa jest tutaj linia boczna z charakterystycznie poprowadzonymi szybami - niektórzy zauważą tutaj pewne podobieństwo do nowej Toyoty RAV4, aczkolwiek są to daleko idące porównania. Tył wyposażono w ciemne lampy, które spina jedna wspólna blenda.
Wnętrze nowego Peugeota 2008 jest niemal identyczne jak to w 208-ce. Ma ono wyróżniać się lepszymi materiałami wykończeniowymi oraz nowocześniejszym charakterem. Cyfrowe zegary z i-Cockpit ukryto w budce nad kierownicą, zaś na szczycie deski rozdzielczej znalazło się miejsce na ekran systemu multimedialnego, który w zależności od wariantu będzie oferowany w dwóch rozmiarach. Peugeot podkreśla także, że nowe 2008 będzie przestronniejsze i bardziej ustawne w środku.
Nowy Peugeot 2008 jest znacznie większy od poprzednika - model ten zyskał aż 14 centymetrów w długości, ma 1,7 metra szerokości i 1,54 metra wysokości. Pozwoliło to na wygospodarowanie 437-litrowego bagażnika, powiększanego oczywiście dzięki składanej kanapie. Model ten oferować będzie także bardzo bogate wyposażenie. Na liście opcji znajdziemy aktywny tempomat z funkcją STOP&GO, pakiet wsparcia kierowcy (Lane Assist z funkcją ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, system monitorowania martwej strefy), system autonomicznego hamowania w sytuacji awaryjnej, system automatycznego parkowania, system czytający znaki drogowe, układ monitorujący zmęczenie kierowcy oraz wiele innych. Co więcej, znajdziemy tutaj także audio Focal z 10 głośnikami (w opcji).
Pod maską tego auta znajdziemy trzy rodzaje jednostek napędowych. Ofertę silników benzynowych buduje jednostka 1.2 PureTech w wariancie 100, 130 i nowym, 155-konnym. Nie zabraknie też 100-konnego diesla 1.5 BlueHDI. Nowością będzie natomiast stricte elektryczna wersja. Peugeot e-2008 korzystać będzie ze 136-konnego silnika elektrycznego, który współpracuje z baterią 50 kWh. Zasięg ma tutaj wynosić około 320 kilometrów - według normy WLTP. Dzięki funkcji szybkiego ładowania 80% baterii można będzie osiągnąć w 30 minut od podpięcia do gniazda.