Nowy Peugeot 5008 - Czas crossoverów?
Tuż przed nadchodzącymi targami paryskimi Peugeot ujawnił następcę modelu 5008. Nazwa pozostała bez zmian, lecz charakter auta całkowicie się zmienił - tym razem będzie to duży crossover, bazujący na modelu 3008.
Peugeot 5008 zbudowany jest na modularnej platformie EMP2. W stosunku do swojego poprzednika zyskał 16,5 cm długości oraz 11 cm w szerokości, co ma zapewnić nie tylko większą przestronność wnętrza (nawet do 60mm więcej na nogi), ale także lepsze prowadzenie. Pozytywnie odbije się to też na pojemności bagażnika - przy złożonych fotelach 5008 ma pomieścić przedmioty o długości do 3,2 metra. Oczywiście bez zmian dostępne będą trzy rzędy siedzeń, co ucieszy z pewnością większe rodziny. Peugeot tym samym będzie niejako rywalizować z nową Skodą Kodiaq.
Pod maską znajdziemy cały przekrój aktualnie stosowanych przez koncern PSA jednostek napędowych. Gamę silników benzynowych otworzy 130-konna odmiana 1.2 (dostępna z 6-biegową skrzynią manualną oraz automatem), a na szczycie stanie doskonale znane 1.6 o mocy 165 koni mechanicznych (dostępny wyłącznie z automatem). W przypadku diesli bazową propozycją będzie 100-konne 1.6 BlueHDI, zaś topową 180-konne 2.0 BlueHDI.
Mimo bojowego wyglądu nie uświadczymy tutaj napędu na cztery koła. Peugeot, tak jak w wielu innych modelach z dwoma zerami w środku, zastosuje tutaj system Grip Control, wykorzystujący układ ESP jako wsparcie w różnych warunkach pogodowych i nawierzchniowych.
Peugeot 5008 oficjalnie zadebiutuje na targach w Paryżu, zaś początek sprzedaży przewidywany jest na wiosnę 2017.