Nowy Peugeot 508 zyska więcej stylu
Peugeot 508 przeobrazi się z nobliwej, lecz nieco nudnej limuzyny w stylowe auto klasy średniej chętne do walki z samochodami segmentu premium. Czy wystarczy do tego stylistyka przejęta z auta koncepcyjnego Instinct?
Kolejna generacja Peugeota 508, zapowiedziana na 2018 rok, poszerzy grono swoich rywali. Tym razem na francuskim celowniku znajdą się nie tylko typowi konkurenci z segmentu D, tacy jak nowy Opel Insignia, Ford Mondeo, czy Volkswagen Passat, ale także auta segmentu premium pokroju BMW Serii 3. Czy Peugeot postradał zmysły?
Niezupełnie. Stale rosnąca popularność SUV-ów (ten frazes będzie powtarzany jeszcze przez lata...) sprawiła, że klienci odwracają się od tradycyjnych przedstawicieli segmentu D. Limuzyny i rodzinne kombi są wypierane z rynku właśnie przez SUV-y. To spowodowało, że klientów zaczęto wabić do salonów ponętnymi sylwetkami samochodów klasy średniej, tworząc niszę 4-drzwiowych aut przypominających rozciągnięte coupe, takich jak pokazany niedawno Volkswagen Arteon.
I takie właśnie ma być drugie wcielenie Peugeota 508 (nie jest pewne, czy Francuzi pozostaną przy tej nazwie) inspirowane zaprezentowanym w Genewie autem koncepcyjnym o nazwie Instinct. Wnętrze z kolei będzie kusić zaktualizowaną wersją i-Cockpitu występującego teraz w Peugeotach 3008 i 5008. Jeśli zaś chodzi o sytuację pod karoserią, to nowa generacja Peugeota 508 zostanie zbudowana na platformie EMP2, która pozwoli na wyposażenie samochodu w układ hybrydowy typu plug-in lub nawet na stworzenie zelektryfikowanej wersji auta.
Laurent Blanchet, dyrektor ds. produktu w Peugeot powiedział podczas targów genewskich, że Peugeot zamierza umocnić swoją pozycję w segmencie D. "Nie chcemy być marką premium. Od tego jest inna marka - DS. Chcemy ogólnie być bardzo dobrą marką, ale by taką się stać, musimy być rzeczywiście obecni w segmencie D" - mówi. Oznacza to, że Peugeot chce się znaleźć gdzieś pomiędzy zwykłymi producentami, a firmami segmentu premium.
Wydawać by się mogło, że informacja o następcy Peugeota 508 nie jest niczym nadzwyczajnym, jednak premiery w tym segmencie nie są już tak pewne. Niedawno donosiliśmy Wam, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom Toyota jednak zbuduje nowego Avensisa, dając mu następną szansę. Mimo to, spokrewniony z Peugeotem Citroen zamierza zastąpić model C5 odpowiadającym mu rozmiarami SUV-em C5 Aircross, który zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Peugeot nie poddaje się jednak tak łatwo, jak koncernowy brat i w przyszłym roku powinniśmy zobaczyć następcę modelu 508.