Nowy Seat Ibiza na oficjalnych zdjęciach
Mamy go! Oto mały Seat na pierwszych oficjalnych zdjęciach pokazanych podczas światowej premiery modelu w Barcelonie. Ibiza będzie pierwszym autem opartym na nowej platformie Volkswagena przeznaczonej dla małych samochodów koncernu.
Piąta już generacja Ibizy zyskuje nowy design i więcej przestrzeni, by stanąć do równej walki z takimi konkurentami, jak chociażby pokazany pod koniec zeszłego roku nowy Ford Fiesta. Wypuszczenie na rynek nowego wcielenia małego Seata może sprawić, że Ibiza znowu stanie się najlepiej sprzedającym modelem hiszpańskiego producenta.
Wiemy już, że Seat ograniczy gamę nadwoziową nowej Ibizy do 5-drzwiowego hatchbacka. Mało popularne na rynku kombi i odmiana 3-drzwiowa przejdą do historii. Ibiza będzie też poligonem doświadczalnym grupy VAG, ponieważ piątą generację hiszpańskiego hatchbacka zbudowano na nowej platformie MWB A0 przeznaczonej dla małych samochodów koncernu. Następne generacje Volkswagena Polo i Skody Fabii będą zbudowane właśnie na niej.
Co ciekawe, nowa Ibiza straciła 2 mm długości w porównaniu z poprzedniczką. Jest także niższa o milimetr. Przybrała za to na szerokości i to aż 87 mm. Jeszcze bardziej, bo dokładnie o 95 mm, zwiększył się rozstaw osi. Tym samym znacznie zwiększono przestrzeń w kabinie pasażerskiej. Urósł także bagażnik - do nowej Ibizy zmieścimy 355 litrów pakunków, czyli aż o 63 litry więcej niż dotychczas. W ofercie nie zabraknie usportowionej stylistycznie odmiany FR - poznamy ją po tylnym dyfuzorze, innym przednim zderzaku i czarnych akcesoriach. Ibizę dostaniemy także w trzech innych odmianach - Reference, Style i XCellence.
Jeśli zaś chodzi o jednostki napędowe, to pod maskę piątej generacji Seata Ibizy ma trafiać m.in. nowa jednostka benzynowa 1.5 TSI generująca 150 KM. Później do oferty dołączy także litrowy silnik TSI w dwóch wariantach mocy - 95 KM lub 115 KM. Paleta diesli będzie się składała z jednostki 1.6 TDI w trzech wariantach mocy - 82 KM, 95 KM lub 115 KM. W słabszych odmianach (do 95 KM) moc będzie przekazywana przez 5-biegową skrzynię manualną, w tych mocniejszych zaś będziemy posługiwać się skrzynią 6-biegową. Nie zabraknie także dwusprzęgłowego, 7-biegowego automatu DSG. W wersji FR możemy spodziewać się utwardzonego zawieszenia i systemu z 4 profilami jazdy: Eco, Comfort, Sport i Indywidualny.
We wnętrzu będziemy mogli skorzystać z systemu infotainment z nowymi ekranami o przekątnej 5 lub 8 cali (w zależności od wersji). Nie trzeba wspominać o udogodnieniach takich jak MirrorLink, Apple CarPlay czy Android Auto. Dla audiofilów przewidziano zestaw audio Beats 300W. Nowa Ibiza otrzymała także zestaw pokładowych systemów bezpieczeństwa (w tym kamera z przodu czy aktywny tempomat).
Oficjalnie hiszpański maluch zostanie pokazany publiczności w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie.