Nowy Volkswagen Caddy - Przesyłka w drodze

Volkswagen zaprezentował czwartą generację popularnego samochodu użytkowego. Nowy Caddy dołączy do gamy modelowej już niebawem, a my tymczasem poznaliśmy kilka szczegółów dotyczących silników oraz wyposażenia, które znajdzie się w ofercie.

Samochód dostępny będzie w dwóch wariantach: dostawczym i osobowym. Zgodnie z niemieckim cennikiem auta te w wersjach wyposażonych w podstawową jednostkę napędową o mocy 84 koni mechanicznych kosztują odpowiednio 14 785 euro netto i 15 330 euro netto. Cennik na rynek Polski dopiero powstanie i zostanie opublikowany w kwietniu bieżącego roku. W tym samym czasie rozpocznie się przyjmowanie zamówień przez dealerów. W salonach zaś auto będzie można oglądać dopiero w trzecim kwartale roku.

Wszystkie silniki, jakie znajdą się w ofercie, spełniają warunki normy emisji spalin Euro 6. W gamie jednostek benzynowych podstawową jednostką jest czterocylindrowy silnik 1.2 TSI o mocy 84 koni mechanicznych. Obok niego klienci dostaną do wyboru trzycylindrową jednostkę 1.0 TSI o mocy 102 koni mechanicznych oraz nieco mocniejszą, czterocylindrową 1.4 TSI, która dysponuje mocą 125 koni mechanicznych.

Więcej silników dostępnych będzie natomiast z rodziny Diesla. Podstawowy „ropniak” będzie dysponował mocą 75 koni mechanicznych przy pojemności skokowej 2 litrów. Topowa jednostka wysokoprężna będzie od niego ponad dwukrotnie mocniejsza. Jej moc maksymalna wynosić będzie 150 KM. W ofercie znajdzie się też odmiana Caddy BlueMotion, która zgodnie z zapewnieniami prezesa zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe, Eckharda Scholza, będzie się zadowalał niespełna 4 litrami na 100 kilometrów.

Nowy Caddy występować będzie też w wersji napędzanej gazem ziemnym. Następca modelu Caddy EcoFuel wyposażony będzie w silnik 1.4-I-TGI, który ma zapewnić spalanie gazu ziemnego na poziomie 4,1 kilograma. Wynik ten ma być lepszy od poprzednika o blisko 30%.

Nowy Volkswagen Caddy zostanie wyposażony w przeróżne systemy wspomagające pracę kierowcy. Na jego pokładzie znajdzie się między innymi system Front Assist, który odpowiada za monitorowanie otoczenia. Odpowiada on także za bezpieczeństwo, ponieważ w jego skład wchodzi system hamowania awaryjnego w mieście, który działa do prędkości 30 km/h. Poniżej tej prędkości samochód jest w stanie autonomicznie zahamować, gdy wykryje niebezpieczeństwo kolizji. Dodatkowym elementem bezpieczeństwa jest też system hamulcowy, który po zderzeniu samodzielnie wyhamowuje samochód. Pozwala on uniknąć dodatkowych szkód. Caddy posiadać będzie też zestaw poduszek powietrznych, w tym boczne i kurtynowe.

Zależnie od potrzeb kierowcy możliwe będzie też zamontowanie różnych elementów wyposażenia opcjonalnego. Wśród nich znajdzie się system świateł drogowych Light Assist, który automatycznie wyłącza i wyłącza światła drogowe w zależności od panujących na drodze warunków, ogrzewanie przedniej szyby, automatyczny system monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego (działający do 160 km/h), czy też system monitorujący zmęczenie kierowcy.

Volkswagen Caddy będzie mógł być też wyposażony w jeden z systemów radiowych: Composition Colour, Composition Media lub Discover Media (ostatni zawiera też nawigację). Wybierając jeden z powyższych systemów można dodatkowo zamówić kamerę cofania i asystenta parkowania Park Assist, który samodzielnie zaparkuje samochód równolegle oraz prostopadle do jezdni.

Co się zmieniło względem poprzedniej generacji niemieckiego dostawczaka? Prócz zmian w gamie silnikowej oraz wyposażeniu zmianie uległo samo nadwozie auta. Nowy Caddy zyskał nieco ostrzejsze kształty. Przeprojektowany został przód oraz zamontowane zostały nowe lampy przednie i tylne. To jednak chyba najmniej istotne w aucie tej klasy. Nie wygląd bowiem jest jego głównym atutem.