Nugget w longu, czyli więcej miejsca na kempingu. Ford chwali się kamperami

Więcej miejsca, więcej stylu. Kto by pomyślał, że Ford Transit Nugget nie tylko urośnie, ale i... wypięknieje?

  • Ford Transit Nugget debiutuje w dwóch nowych wersjach
  • Możecie teraz skusić się na dłuższy wariant, a także na wersję Active
  • W ofercie jest diesel, ale dostaniemy tutaj także hybrydę plug-in

Czasy się zmieniają. Kiedyś napęd PHEV w dostawczaku był czymś obcym i ekstrawaganckim. Ford eksperymentował z takim napędem w poprzedniku, ale tam za sprawą dziwnej konstrukcji z silnikiem 1.0 EcoBoost był to strzał w stopę. Teraz przyszedł czas na "dorosłe" i dopracowane rozwiązanie - nawet w kamperze. Ford Transit Nugget debiutuje w kilku nowych wydanich.

Pierwsza nowość: Ford Transit Nugget Active

Krótko mówiąc, jest to "uterenowiona" i atrakcyjniejsza wizualnie wersja, w której pojawiły się nowe zderzaki. Te są nieco bardziej surowe wizualnie i łączą czarne i srebrne elementy. Nie zabrakło też nakładek na nadkola i innych felg w rozmiarze 17 cali. Całość prezentuje się bardzo atrakcyjnie i pasuje do wizerunku kampera. To może być strzał w dziesiątkę w ofercie tego modelu.

Druga nowość: wariant z długim rozstawem osi

Taki Nugget zyskuje na praktyczności, gdyż we wnętrzu jest nieco więcej miejsca. Powiększono tutaj kuchnię i dodano głębszą i dłuższą szafę wnękową, która ułatwia przechowywanie rzeczy. W każdym Nuggecie jest płyta grzewcza, lodówka, podgrzewacz wody, obrotowe fotele i system Smart Camper, który ułatwia ustawienie i skonfigurowanie samochodu.

Ford Transit Nugget 2024

Trzecia nowość: Ford Transit Nugget PHEV, oferujący aż 233 KM

Sercem tego wariantu jest silnik 2,5 (wolnossący, pracujący w cyklu Atkinsona), współpracujący z jednostką elektryczną i z baterią o pojemności 11,8 kWh. Taka konfiguracja daje możliwość jazdy na samym prądzie i zapewnia dodatkowe zasilanie w razie potrzeby. Debiutuje tutaj także specjalny grzejnik elektryczny wnętrza, ułatwiający utrzymanie dogodnej temperatury.

Oczywiście w ofercie dalej jest klasyczny diesel 2.0 o mocy 170 KM. Zapewnia on dobrą dynamikę, niskie zużycie paliwa i umożliwia pociągniecie przyczepy o masie do 2,3 tony. Tym samym zyskujemy tutaj najbardziej uniwersalną konfigurację tego samochodu.

Sprzedaż nowego Nuggeta ruszy lada chwila. Za projekt i budowę tego modelu niezmiennie odpowiedzialna jest niemiecka Westfalia.