Odświeżone Renault Austral i Espace debiutują w salonach. Ile trzeba zapłacić za te modele?
Mają odświeżoną stylistykę, lekko poprawione wnętrze i znane silniki. Renault Austral i Espace po liftingu debiutują w polskich salonach. Ile kosztują, co oferują?
Do salonów wjeżdża nowe Renault Austral i Espace. Odświeżone wcielenie tych modeli ma nowy pas przedni (taki sam, jak w "topowym" Rafale), poprawione wnętrze i garść drobnych zmian w stylistyce tyłu.
Pod maską nie zaszła tutaj jednak rewolucja. Francuzi postawili na sprawdzone silniki, zachowując jednak dość wąski wybór jednostek napędowych. Ile kosztują te samochody?
Renault Austral oferuje wersje: evolution, techno i esprit Alpine
Bazowy wariant evolution otwiera ofertę, ale nie jest "ubogo" wyposażony. Techno to wersja pośrednia, którą można nazwać złotym środkiem w ofercie. Gamę zamyka model Esprit Alpine, o nieco bardziej sportowym charakterze. To także flagowy wariant w Australu.
W przypadku Renault Espace również dostępny jest w trzech wersjach, aczkolwiek nieco inaczej pozycjonowanych. Gamę otwiera tutaj wersja techno, nad nią plasuje się esprit Alpine, a gamę zamyka elegancki iconic. W Espace wersja Esprit Alpine wprowadza system 4Control advanced.
Renault Austral 2025 - cennik
Silnik | Evolution | Techno | Esprit Alpine |
---|---|---|---|
mild hybrid 160 auto | 139 900 | 150 900 | 162 900 |
full hybrid E-Tech 200 | 152 900 | 163 900 | 175 900 |
Renault Austral ma przesuwaną tylną kanapę (16 cm) i bagażnik o pojemności od 527 l do 1736 l.
Renault Espace 2025 - cennik
Silnik | Techno | Esprit Alpine | Iconic |
---|---|---|---|
full hybrid E-Tech 200 5-os. | 183 900 | 197 900 | 207 900 |
full hybrid E-Tech 200 7-os. | 192 900 | 206 900 | 216 900 |
Espace także oferuje przesuwaną tylną kanapę - jej zakres przesunięcia to 22 cm. Ma ona także cztery stopnie pochylenia. Bagażnik pięciomiejscowego wariantu mieści od 692 l do 2224 l. Duży SUV Renault posiada szklany dach solarbay o powierzchni prawie dwóch metrów kwadratowych. Jego przezroczystość można regulować, aczkolwiek niestety nie ma tutaj klasycznej rolety.
Oba modele posiadają napęd full hybrid E-Tech o mocy 200 KM. System współpracuje z wielotrybową automatyczną skrzynią biegów. Renault deklaruje zużycie paliwa od 4,7 l/100 km dla Australa i 4,8 l/100 km dla Espace.
W Australu w ofercie pozostała także miękka hybryda, która wciąż korzysta z silnika 1.3 TCe. W ofercie nie pojawiła się nowa jednostka 1.2, niemniej jej debiut jest zapewne kwestią czasu.
Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w drugiej połowie 2025 roku
Do wspólnych technologii, dzielonych pomiędzy Australem, Espace i Rafale, należą: zawieszenie wielowahaczowe z systemem 4Control advanced, reflektory matrycowe LED Vision, wyświetlacz head-up oraz 32 systemy wspomagania prowadzenia. Modele te posiadają także system jazdy automatycznej poziomu 2. Wszystkie trzy modele wyposażono w system multimedialny openR link z usługami Google.