Odświeżony Lexus CT 200h - Podejście trzecie
Lexus po raz trzeci próbuje zawalczyć hybrydowym modelem CT 200h na rynku kompaktowych aut klasy premium. Co zmieniło się po drugim już liftingu japońskiego hatchbacka?
Lexus CT 200h to kompaktowy hatchback należący do segmentu premium, który zadebiutował na rynku niemal 7 lat temu. Wówczas był prawdziwą nowością w ofercie Lexusa, który wcześniej rozwijał wyłącznie limuzyny i SUV-y (nie licząc romansu z nadwoziem typu kombi w pierwszej generacji modelu IS). Od tego czasu poznaliśmy już dwie odsłony Lexusu CT 200h. Teraz pora na trzecią.
W nowym-starym Lexusie zmieniły się detale. To typowa modernizacja, która sprowadza się wyłącznie do kosmetyki - nieznacznie poprawiono prezencję pojazdu i... to w zasadzie tyle. Każda odmiana CT 200h otrzymała osłonę chłodnicy w stylu zarezerwowanym dotychczas dla wersji F Sport. Po jej bokach pojawiły się nowe reflektory z ciemnym wypełnieniem i z inaczej, wyżej umieszczonymi typowymi dla Lexusa światłami do jazdy dziennej przypominającymi logo Nike'a. Inne zmiany? Lampy przeciwmgielne są teraz kwadratowe, a otaczające je wloty powietrza pomalowano połyskującym czarnym lakierem. Zmienił się też trochę ich kształt. Jeśli zaś chodzi o tył, to odnajdziemy w nim nowe, smuklejsze tylne lampy i przemodelowany zderzak. Wersja F Sport tradycyjnie otrzymała ostrzejszy "body kit". Chociaż trudno w to uwierzyć, bazowy Lexus CT 200h wciąż opuszcza fabrykę na zaledwie... 15-calowych kołach.
Także kabina przeszła lekką kurację odmładzającą. Tutaj zmian jest jak na lekarstwo, ale wprawne oko z pewnością dostrzeże nowy, większy ekran systemu info-rozrywki. Miejsce dotychczasowego 7-calowego wyświetlacza zajął znacznie większy o przekątnej 10,3 cala. Styliści Lexusa opracowali także nowe zestawy barw dla wnętrza CT 200h - w tym dwukolorową tapicerkę skórzaną Sunflare Brown/Noble Brown albo Ochre/Light Ochre czy Chateau/Fromage. Pokład odmłodzonego "lexusowego" hatchbacka charakteryzują także dwa nowe rodzaje wykończenia - Sunflare Brown Film lub Bamboo.
Coś więcej? Zmiany mechaniczne? W żadnym wypadku! Tych nie uświadczycie w odświeżonym Lexusie – za rozpędzanie samochodu wciąż odpowiada ten sam hybrydowy układ napędowy składający się z 1,8-litrowego spalinowego serca i motoru elektrycznego generujących razem 136 KM. Jedyną nowością jest pakiet systemów bezpieczeństwa, który można teraz zamówić także do kompaktowego hatchbacka. Systemy te to m.in. układ wykrywający ryzyko kolizji (Pre-Collision System), adaptatywny tempomat (Dynamic Radar Cruise Control), asystent pasa ruchu (Lane Departure Alert) z funkcją przejęcia kierowania i reflektory z automatycznymi "długimi" (Automatic High Beam).
Lexus CT 200h po drugiej kuracji odmładzającej zadebiutuje w salonach sprzedaży jeszcze w tym roku. Niesatysfakcjonujące wyniki osiągane przez CT 200h spowodowały, że Lexus wycofał ten model z oferty w Stanach Zjednoczonych.