Odświeżony Mercedes CLS w Polsce - nowy mały diesel i multimedia
Mercedes CLS na rok modelowy 2021 jest już w polskim konfiguratorze. Ceny zaczynają się od 249 900 zł, za samochód z nowym, małym dieslem.
Niestety, nie mamy dobrych wieści. Zmiana w ofercie silników powoduje zniknięcie jednego z dwóch sześciocylindrowych silników diesla. Nie będzie już modelu CLS 350d o mocy 286 KM. W ofercie pozostanie Mercedes CLS 400d 4Matic, ale o mocy 330 KM (dotychczas 340 KM). Nowością jest odmiana CLS 220d, z napędem na tylną oś.
Tak jest, do CLS-a trafił czterocylindrowy silnik diesla 2.0, o mocy 194 KM. Według danych technicznych osiągi powinny być wystarczające (400 Nm, 100 km/h w 7,5 sekundy). Podobnie jak zużycie paliwa - to dobry i oszczędny silnik. Nowa jednostka może obniżyć nieco prestiż modelu, ale zapewne podniesie sprzedaż. Klienci najwyraźniej oczekują tańszej odmiany. Poza tym pozostanie jednak świetne, podwójnie doładowane R6 - mieliśmy okazję się o tym przekonać. Wyceniono go na ponad 100 tys. więcej, bo konfiguracje rozpoczynają się od 350 000 zł.
W ofercie pozostaną też jednostki benzynowe R6 - CLS 450 oraz wspomagany silnikiem elektrycznym Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ (odpowiednio od 348 900 zł i 439 100 zł).
Poza tym odświeżony Mercedes CLS dostał nowe lakiery (srebrny Mojave i srebrny High-Tech), ale przede wszystkim, nowy system multimedialny. COMAND został zastąpiony aktualnym systemem MBUX, z ekranem dotykowym, sterowaniem głosowym oraz wsparciem dla rozszerzonej rzeczywistości.
Więcej zmian sedan Mercedesa najwyraźniej nie potrzebował.