Omoda 5 wjeżdża do Polski. Co to za samochód i co oferuje?

Już niebawem w Polsce pojawi się nowa marka - Omoda. Co to za producent, co oferuje i czy jest warty uwagi? Sprawdziliśmy to.

Kilkanaście dni temu na naszą skrzynkę mailową wpadła dziwnie wyglądająca wiadomość pochodząca od chińskiego nadawcy. Treść była sporym zaskoczeniem - otóż ktoś wysilił się, aby zdobyć odpowiednią bazę kontaktów i rozesłał informację prasową o nowej marce. Jest nią Omoda - kolejna z wielu "submarek" grupy Chery.

W Europie Omoda chce walczyć o rynek modelem 5, aczkolwiek planuje też wprowadzenie kilku kolejnych samochodów. Sprawdziliśmy więc co to za auta i czy są warte uwagi.

Omoda ma być "debiutem" Chery w Europie. Co ciekawe auta tego koncernu można już kupić - i cieszą się sporą popularnością

Pod tą dziwnie brzmiącą nazwą znajdują się w zasadzie auta Chery, które po prostu inaczej oznaczono. Omode stworzono na potrzeby Europy, choć debiut tej marki odbył się w Rosji i w Kazachstanie. Auta Chery nie są jednak żadną nowością, gdyż we Włoszech przebojem stała się marka DR, która oferuje właśnie... rebrandowane Chery.

Omoda 5 2023

Różnica polega na tym, że włoski DR Automobiles składa te auta w systemie SKD w miejscowości Macchia d'Isernia, oznacza je własnym logotypem i sprzedaje z dużym powodzeniem. Kluczem do sukcesu jest cena i dostępność fabrycznej instalacji LPG.

Kliknij tutaj, aby przeczytać o marce DR, podbijającej włoski rynek

Omoda działa w inny sposób. To centralnie kierowana marka, zarządzana przez Chery prosto z Chin. Pierwszy transport dotarł już do Hiszpanii, a auta będą dysponowane do różnych krajów.

Ich pierwszy model to kompaktowy SUV, który przypomina nieco Nissana Ariyę

Patrząc na stylistykę nadwozia i wnętrza ciężko nie zauważyć podobieństw do japońskiego elektryka. Całość prezentuje się nieźle, ale ma typową dla aut z Państwa Środka cechę, czyli brak charakteru. Można tutaj przykleić dowolny znaczek - zawsze będzie pasować.

Wnętrze także mocno "inspirowano" Ariyą, choć Chińczycy pokusili się o garść własnych detali. Ponoć jakość wykończenia jest na wysokim poziomie, a na pokładzie znajdziemy chociażby nagłośnienie firmy SONY.

Pod maską Omody 5 znajdziemy silnik spalinowy. To jednostka 1.6 Turbo generująca 197 KM. W Europie wersja standardowo połączona z automatem. W przyszłym roku gamę uzupełni z kolei wersja EV, czyli wariant w pełni elektryczny.

Omoda 5 2023

Silnik 1.5 156 KM jest stosowany z powodzeniem w DR-ach i łączy się z LPG. Nic nie wskazuje na to, aby mocniejsza wersja oferowała taką możliwość.

Wraz z Omodą pojawi się też druga marka Chery - JAECOO

Tutaj na rynek trafią dwa SUV-y - J7 i J9. Te jednak zobaczymy na drogach dopiero w 2024 roku.

Póki co przedstawiciele Omody nie chwalą się planami dotyczącymi sieci dealerskiej i serwisowej. Warto jednak zauważyć, że jest to kolejna chińska marka, która chce podbić rynek europejski. MG robi to już z powodzeniem od pewnego czasu, a DR pokazał grupie Chery, że ich samochody mogą być hitem w Europie.