Omoda 5 wreszcie ma kompletny polski cennik. To przepis na sukces
Omoda 5 2024 wreszcie debiutuje oficjalnie na polskim rynku z kompletnym cennikiem. Co ciekawe jest to nieco inna wersja tego samochodu, niż ta, którą testowaliśmy kilka tygodni temu. Co znajdziemy w tym samochodzie i ile kosztuje?
- Omoda 5 oficjalnie debiutuje w Polsce
- Poznaliśmy kompletny cennik tego auta
- Co ciekawe jest to zupełnie inny wariant niż ten, który pojawił się na chwilę w salonach
Z chińskimi markami nigdy nic nie wiadomo. W czerwcu Omoda i Jaecoo zaliczyły oficjalny debiut w Polsce. Na początku lipca w nasze ręce trafił zaś model tej pierwszej marki. Jak się okazuje pierwsze jazdy były jedynie "rozgrzewką", gdyż finalnie w salonach zobaczymy... zupełnie inny samochód. Omoda 5 2024 zaliczyła ekspresowy lifting, który wpłynął głównie na wygląd wnętrza. Do tego zmieniła się tutaj moc silnika.
Zobaczcie co oferuje ten samochód i ile kosztuje.
Omoda 5 2024. Na rynku pojawią się dwie wersje wyposażeniowe
Ofertę otwiera tutaj wariant Comofrt, który w standardzie ma 18-calowe felgi, światła LED z przodu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania i przyciemniane szyby. We wnętrzu jest tapicerka z eko-skóry, fotele posiadają podgrzewanie i wentylację, a multimedia i zegary korzystają z dwóch wyświetlaczy o przekątnej 12,3 cala. Oczywiście nie zabrakło tutaj obsługi Apple CarPlay i Android Auto.
Klimatyzacja automatyczna, a także szereg innych systemów wspierających kierowcę (w tym adaptacyjny tempomat), to standard. Taki samochód kosztuje 115 500 złotych. Co ciekawe w ofercie jest 7 lakierów metalizowanych i żaden z nich nie wymaga dopłaty. Odcienie to: Khaki White, Aviation Silver, Phantom Grey, Aqua Green, Blood Red, Midnight Blue i Carbon Black.
Półkę wyżej stoi wariant Premium
Tutaj dodatkowo dostajemy światła z doświetlaniem zakrętów, kamerę 360 stopni, szyberdach, elektrycznie sterowaną pokrywę baagażnika, "dynamiczne" kierunkowskazy i dwustrefową klimatyzację automatyczną. Jest też nagłośnienie Sony z 8 głośnikami. Omoda 5 Premium kosztuje 129 500 złotych.
Duża zmiana zaszła pod maską. Teraz mocy będzie... mniej
I to dużo mniej. Dotychczasowa wersja, która nawet pojawiła się u wybranych dealerów, oferowała silnik 1.6 T-GDI o mocy 186 KM. Teraz jednostka jest ta sama, ale generuje "tylko" 147 KM o 275 Nm. Moc trafia na przednią oś za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DCT (dwusprzęgłowej). Sprint do setki ma zajmować 10 sekund.
Co ciekawe w ramach liftingu delikatnie odświeżono wygląd nadwozia, a także przeprojektowano wnętrze. Teraz wygląda dużo atrakcyjniej, z ładniejszym panelem centralnym i ze zgrabniejszymi przełącznikami na tunelu środkowym. Taki wariant będzie już regularnie oferowany w polskich salonach.
Ten 4,4-metrowy kompaktowy crossover rywalizuje z takimi samochodami jak Volkswagen T-Roc, Hyundai Tucson czy Toyota C-HR. Atutem ma być gwarancja, trwająca 7 lat, ograniczona przebiegiem 150 000 km.
Omoda - co to za marka?
Mówimy tutaj o jednej z firm grupy Chery, działającej na rynku od 1997 roku. Ten koncern swoje pierwsze kroki w świecie motoryzacji stawiał za sprawą produkowanego na licencji Seata Toledo pierwszej generacji. Później przyszedł czas na szereg własnych modeli, niekiedy "bardzo przypominających" różne europejskie i azjatyckie samochody.
Teraz Chery wchodzi do Europy z dwoma markami - Omoda i Jaecoo. Co ciekawe auta Chery są też dostępne pod innymi markami, np. we Włoszech (jako chociażby DR, EVO czy Sportequippe). Ta chińska grupa szykuje się też do uruchomienia pierwszej fabryki w Europie. Będzie to przebudowany dawny zakład Nissana pod Barceloną.