Opel Adam Rocks S - Adam szaleje!
W stylowy sposób udaje, że poradzi sobie na szutrówkach, zaskakując jednocześnie przyzwoitymi osiągami. Szaleństwo? Nie, to nowy Opel Adam Rocks S.
Adam na tle dość zachowawczej gamy Opla wygląda jak punk w filharmonii. Nie można mu jednak odmówić swoistego charakteru oraz ciekawego wizerunku - szczególnie w przypadku odmiany Rocks, która udaje auto o zdolnościach terenowych. Dodając do tego jednak literę S, która odpowiada za najmocniejszą odmianę silnikową, otrzymujemy niezwykle wybuchową mieszankę.
Stylistyka Adama Rocks S to bardzo ciekawe połączenie plastikowych nakładek na zderzaki oraz progi. Co ciekawe, w stosunku do standardowo podniesionej odmiany Rocks, Rocks S został... obniżony o 15 mm! Dodatkowo, sportowo zestrojone zawieszenie oraz nieco bardziej bezpośredni układ kierowniczy mają zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. Co ciekawe kierowca będzie miał możliwość pełnego odłączenia niektórych systemów bezpieczeństwa, takich jak chociażby ESP. Opel zapewnia, iż pozwoli to na bezkompromisową jazdę w każdych warunkach. Przypomnijmy - wciąż mówimy o sportowej odmianie auta udającego pseudo-terenówkę.
Pod maską Adama Rocks S pracuje ta sama jednostka, co w zwykłej, "usportowionej" odmianie stylowego Opla. Turbodoładowana jednostka 1.4 o mocy 150 koni mechanicznych spięta z 6-biegową manualną skrzynią biegów zapewnia sprint do setki w 8,5 sekundy. Producent chwali się również ponadprzeciętną elastycznością - przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu ma trwać tylko 7,9 sekundy. Prędkość maksymalna ma oscylować w granicach 210 km/h, zaś spalanie ma nie przekraczać 6 litrów (5,9 litra na 100 km według Opla).
Nabywcy Adama Rocks S na pewno nie będą narzekać na brak możliwości konfiguracyjnych. Jedenaście kolorów nadwozia oraz 5 kolorów dachu (w tym charakterystyczny odcień Red 'n' Roll) pozwolą na stworzenie egzemplarza idealnie spełniającego oczekiwania kupującego. Opel oczywiście nie oszczędzał na elektronicznych gadżetach, przydatnych podczas podboju miejskiego off-roadu - znajdziemy tutaj m.in. zaawansowanego asystenta parkowania (wyszukującego wolnego miejsca postojowego do prędkości 30 km/h) oraz kamery monitorującej martwą strefę. Na pokładzie nie zabraknie oczywiście systemu IntelliLink, współpracującego zarówno z telefonami wyposażonymi w oprogramowanie Android, jak i iOS.