Opel Astra Kombi jeszcze nie gra i trąbi, ale lada moment zostanie pokazany
Mamy dla Was dobre wieści - Opel Astra Kombi powróci. Wraz z hatchbackiem będzie więc miał trudne zadanie "kradzieży" klientów zainteresowanych konkurencyjnymi autami. Szanse na sukces są jednak spore.
Pamiętam, że informacja o przejęciu Opla przez PSA pojawiła się w momencie targów w Genewie w 2017 roku. Już wtedy pojawiły się głosy, jakoby marka miała przez to po chwili zwinąć się z rynku. Tymczasem Opel wreszcie przynosi kasę, a nie straty, a do tego sprzedaje coraz więcej aut. Nowy Opel Astra Kombi, wraz z zaprezentowanym hatchbackiem, ma przed sobą bardzo trudne zadanie.
Opel Astra Kombi & hatchback muszą "ukraść" klientów innym markom
Co jak co, ale schodząca z rynku generacja Astry wraz z liftingiem straciła wiele swoich zalet. Zresztą dość szybko się zestarzała, nawet pomimo przyjemnej dla oka sylwetki. Nikogo nie powinno więc dziwić to, że Opel postawił na rewolucję.
Nowe podejście do stylistyki, ciekawe pomysły, uproszczony design - to wszystko ma spore szanse przynieść sukces marce z Russelsheim. Mokka została ciepło przyjęta przez rynek, a nowa Astra dzięki grillowi Vizor wyróżnia się z tłumu.
Opel Astra Kombi
Wersja kombi nie będzie niespodzianką w kwestii stylistyki. Według wstępnych informacji jej bryła w dużej mierze będzie przypominała bliźniaka w postaci Peugeota 308. Spodziewajcie się więc nieco wydłużonej tylnej części. Pas tylny również pozostanie niemal identyczny jak w hatchbacku. Nie od dzisiaj wiadomo, że Carlos Tavares skupia się na optymalizacji kosztów, a każdy "unikalny" element to cenne euro.
Opel Astra Kombi - duży bagażnik, specyficzna gama jednostek napędowych
Wszystko wskazuje na to, że kufer w nowym Oplu może oferować nawet 600 litrów pojemności. Taka wartość z pewnością pozwoli na konkurowanie z innymi autami, z Golfem na czele. To kluczowa kwestia, wszak wiele osób szczególną uwagę zwraca właśnie na pojemność bagażnika w kompaktowym kombi, pełniącym często rolę auta rodzinnego.
Pod maską Astry znajdziemy dość nietypowy przekrój jednostek napędowych. Turbodoładowane benzyny będą oferowały 110 i 130 KM z silnik 1.2. Chcecie więcej mocy? Następnym stopniem jest wartość 180 i 225 KM, aczkolwiek generowanych z hybrydy plug-in. Do wyboru będzie także diesel oferujący 130 KM.
Oficjalna premiera Astry Kombi będzie miała miejsce jeszcze w tym roku - najprawdopodobniej w czwartym kwartale.
Render: motor.es