Opel Astra Sports Tourer - mniej kilogramów, więcej przestrzeni
Opel Astra to auto szczególnie dla nas interesujące z co najmniej dwóch powodów - po pierwsze: świetnie się u nas sprzedaje; po drugie: produkowane jest w Gliwicach. Kilka tygodni temu poznaliśmy wygląd hatchbacka generacji K, a teraz dołącza do niego rodzinny Sports Tourer.
Nie oszukujmy się - po samochodzie tego typu nie spodziewamy się fajerwerków stylistycznych, a głównym zadaniem projektantów jest wykreowanie jak największej przestrzeni bagażowej bez większego uszczerbku na wyglądzie. W przypadku nowego kombi Opla udało się zgrabnie uniknąć efektu karawanu, choć auto wydaje się być naprawdę słusznych rozmiarów. Sports Tourer od hatchbacka różni się designem tyłu - jest tu nieco bardziej elegancko i reprezentacyjnie dzięki nowym, spokojniej zarysowanym lampom i chromowanej listwie między nimi. Kontynuacji nie znalazł także stylistyczny zabieg przy tylnym słupku, który poprowadzono nieco bardziej zachowawczo.
Co ciekawe, rzeczywiste wymiary Astry kombi praktycznie nie uległy zmianie. Mimo to wewnątrz udało się wygospodarować dodatkową przestrzeń. Bagażnik powiększył się o 80 litrów względem poprzednika i teraz liczy on 1630 litrów pojemności przy złożonych tylnych siedzeniach. Na tle innych kompaktów to wynik bardzo dobry, z którym może się mierzyć w zasadzie jedynie bezkonkurencyjna Honda Civic Tourer z bagażnikiem liczącym 1668 litrów. Do tego zarówno pasażerowie pierwszego, jak i drugiego rzędu siedzeń będą mieli więcej miejsca nad głową. W standardzie znajdzie się też dzielona kanapa w stosunku 40:20:40, a wśród opcji znajdziemy pakiet FlexOrganizer ułatwiający zagospodarowanie przestrzeni bagażowej czy też elektrycznie otwieraną klapę bagażnika (również za pomocą odpowiedniego ruchu nogą).
Więcej zmian względem hatchbacka nie odnotowano - Sports Tourer oferowany będzie z tą samą gamą silników począwszy od litrowego benzyniaka (105 KM) i nowe 1.4 turbo (125 KM i 150 KM) aż po wysokoprężne 1.6 CDTI (w wariantach 95- i 136-konnym). Cechą nowej Astry, którą najchętniej chwali się Opel jest znaczna utrata kilogramów. Względem poprzednika generacja K schudła o około 200 kg, co na pewno pozytywnie wpłynie na jej osiągi i zużycie paliwa.