Opel Corsa 1.4 Turbo - Złoty środek
Chciałbyś mieć Opla Corsę OPC ale potrzebujesz nadwozia pięciodrzwiowego? A może w codziennym użytkowaniu 207 koni mechanicznych to nieco za dużo? Producent wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i prezentuje Corsę z turbodoładowanym silnikiem 1.4.
Jednostka bardzo korzystnie prezentuje się na papierze: generuje 150 koni mechanicznych i 220 niutonometrów momentu obrotowego. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi nieco poniżej 9 sekund. Deklarowane spalanie to 5,9 litra na sto kilometrów.
Przednie koła napędzane są poprzez sześciobiegową przekładnię. Warto wspomnieć o elastyczności - na piątym biegu przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa 10,5 sekundy.
Priorytetem inżynierów Opla było zmniejszenie wagi oraz wymiarów jednostki napędowej. Silnik ma zmienne fazy rozrządu, kolektor wydechowy jest zintegrowany ze sprężarką, a dolotowy wykonano z tworzywa sztucznego.
Corsę można zamówić w dwóch wersjach: Color Edition lub Innovation. Pierwsza z nich wyróżnia się - między innymi - czarnym dachem. Innovation to nowość, a samochód w tej odmianie będzie miał biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, czujnik deszczu czy diodowe światła do jazdy dziennej.
Jeśli chcielibyśmy nadać Corsie sportowego charakteru, można zdecydować się na pakiet Turbo Plus. Nie podnosi on mocy, a jedynie dodaje kilka stylistycznych gadżetów. Zaliczają się do nich: nakładka na przedni zderzak OPC Line, inne progi, karbonowy wzór na lusterkach, a także, w wersji trzydrzwiowej, spoiler z tyłu. Wewnątrz otrzymamy za to sportową kierownicę. Opcją są fotele Recaro.
Ceny na niemieckim rynku zaczynają się od 17 380 euro. Pakiet Turbo Plus to wydatek rzędu 800 euro (dla pięciodrzwiowej Corsy) lub 950 (nadwozie trzydrzwiowe).