Opel Karl już niebawem w salonach
Opel Karl jest nam już całkiem znany. Znamy jego podstawowe dane techniczne i elementy wyposażenia. Teraz wiemy także, że swoją premierę będzie miał podczas salonu samochodowego w Genewie, po czym auto trafi do sprzedaży.
Istotą Karla jest jego niewielki rozmiar i miejska funkcjonalność. Ma on zapewnić bezpieczeństwo i wygodę użytkowania, przy jednoczesnym zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. Może się to udać, a to za sprawą jednostki napędowej i niewielkich rozmiarów (masa własna pojazdu wynosi 939 kg).
W ofercie znajdzie się niestety tylko jeden silnik. Będzie to trzycylindrowa jednostka (podobnie jak u części konkurentów) o pojemności 1 litra, która generuje 75 koni mechanicznych mocy. Będzie ona współpracować z pięciobiegową skrzynią manualną, a średnie zużycia paliwa według danych producenta powinno plasować się na poziomie nieco ponad 4 litrów.
Klienci będą mogli wybrać spośród trzech wersji wyposażeniowych: Essentia, Enjoy oraz Cosmo. Wciąż nie jest znana ich pełna specyfikacja. Wiadomo jednak, że na rynku niemieckim (gdzie Karl pojawi się najpierw) samochód w wersji Enjoy będzie posiadał między innymi tryb City oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. W najwyższej natomiast wersji, Cosmo, znaleźć się mają: światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, 15-calowe felgi, a także radio z 6 głośnikami, modułem Bluetooth i wejściem AUX/USB.
Na polskim rynku specyfikacja poszczególnych wersji wyposażeniowych może ulec pewnym zmianom.
Premiera Karla odbędzie się w marcu bieżącego roku, a w chwilę potem najmłodszy członek rodziny Opla pojawi się w stacjach dealerskich. Jego cena podstawowa szacowana jest na niecałe 10 tysięcy euro, co na chwilę obecną może budzić niepokój osób zainteresowanych tym modelem. Więcej z pewnością dowiemy się niebawem.