Oto konkurent Tesli Model 3, o którym nie wiesz i o którym zapomnisz. Sztandar wnieść!

Czerwony sztandar wjeżdża na salony. Hongqi chce rywalizować z Teslą - i zamierza to zrobić za sprawą najmniejszego, stonowanego wizualnie sedana.

To najstarsza marka w Chinach. Hongqi, czyli dosłownie "czerwony sztandar", powstało w 1958 roku. Początkowo ta firma oferowała jedynie limuzyny dla partii, a dopiero w latach dziewięćdziesiątych otworzyła się na innych klientów. W swojej historii miała w gamie przedziwne modele - od kopii GAZ-ów, przez chińskie wersje Audi 100, aż po przerażające wizualnie nowoczesne limuzyny.

Teraz ten producent, należący do grupy FAW (jednej z większych w Chinach), planuje ekspansję nie tylko na lokalnym rynku, ale docelowo także w innych. krajach. Tu do akcji wkracza ich mały model 05 - bezpośredni konkurent Tesli Model 3.

Hongqi 05 2025

Chińczycy uznali, że trzeba nieco "stonować" z designem i postawili na przystępniejszy wizualnie projekt. Czy to jednak wystarczy?

Hongqi wygląda jak generyczny elektryk z Chin. To nic nowego

Na dobrą sprawę mało który samochód z tego kraju zaskakuje designem. Bryła i tył tego modelu przywodzą na myśl innego elektryka z tego kraju - Xpenga Mona. Jedynie przód ma nieco więcej indywidualnego stylu, za sprawą charakterystycznej listwy ozdobnej na środku. Niemniej wciąż ma też w sobie coś właśnie z... Tesli Model 3.

Inspiracje amerykańskim samochodem nie skończyły się w tym miejscu. Wnętrze jest dużo bardziej "kolorowe", ale dzieli z Teslą jeden wspólny element - pojedynczy duży ekran. Stanowi on tutaj centrum dowodzenia. Hongqi dorzuciło jednak cenny bonus w postaci sporego wyświetlacza przeziernego, który ułatwia podgląd prędkości w czasie jazdy.

Specyfikacja wygląda imponująco, ale... to chińskie normy, w chińskim stylu

Wiadomo, że baterie, które są w tym modelu, dostarcza CATL. Nie podano jednak ich pojemności. Hongqi chwali się za to, że topowy wariant oferuje do 750 kilometrów zasięgu. Warto jednak pamiętać, że w Chinach normy są bardzo optymistyczne i z tych danych można spokojnie wyciąć 20-30%.

Silnik elektryczny zamocowano przy tylnej osi i oferuje on 286 KM. Dynamika powinna więc zadowolić wiele osób.

Najpierw Chiny, potem walka o inne rynki

Hongqi jest też dostępne w Europie - na przykład w krajach skandynawskich. W Polsce można kupić jeden model - E-HS9, importowany przez Iconic Motors z Warszawy. Mieliśmy okazję go sprawdzić - kliknijcie tutaj, aby o nim przeczytać.