Otwarcie Autodromu Skody w Poznaniu
Skoda jest jedną z wielu firm działających zgodnie z zasadami biznesu odpowiedzialnego społecznie i od wielu lat edukuje społeczeństwo w dziedzinie bezpiecznej jazdy. Rok 2016 jest kolejnym przełomowym momentem - w Poznaniu otwarty został autodrom należący do tej marki, będący pełnoprawnym centrum szkoleniowym.
Autodrom Skody to wyjątkowo nowoczesny i bardzo atrakcyjny punkt szkoleniowy na mapie Polski. Obiekt ten powstał według wzoru “podpatrzonego” na jednym z torów ADAC pod Berlinem. Zapożyczono z niego cztery moduły - slalom, szarpak z płytą poślizgową, okrąg z matą poślizgową ułożoną pod kątem 180 stopni, oraz skręcający zjazd z 10-procentowego wzniesienia. Każdy z nich posiada natrysk wody, dzięki czemu można wprowadzić odpowiednie warunki do prowadzenia szkoleń. Elementy te odwzorowują typowe zagrożenia, z którymi spotykają się na drogach kierowcy. Oczywiście kursanci nie pozosają na torze osamotnieni - są stale nadzorowani przez doskonale wyszkoloną kadrę instruktorów, dbającą o to, aby szybko wypracować odpowiednie odruchy i nauczyć się podejmowania właściwych decyzji w krytycznych sytuacjach bez chwili zastanowienia.
Skoda jest jedną z niewielu marek, które tak duży nacisk kładą na szkolenia z zakresu bezpiecznej jazdy. Wszystko rozpoczęło się w 2004 roku, kiedy to powstała Skoda Auto Szkoła. Przez lata inicjatywa ta bardzo się rozrosła - między innymi o Skoda Auto Lab, czyli centrum doświadczalne, przypominające w swoim założeniu Centrum Nauki Kopernik. Skoda Auto Szkoła rozszerzyła zaś swój program edukacyjny o takie dziedziny jak ecodriving, defensive driving czy offroad driving.
Skoda chwali się, że edukuje społeczeństwo. Choć słowa te brzmią dość bogato, to jednak jest w nich dużo prawdy. Szkolenia prowadzone przez tę markę przechodzą między innymi służby mundurowe, klienci marki, firmy, pracownicy salonów oraz indywidualni ochotnicy, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę o prowadzeniu pojazdów.
Podczas wizyty na Autodromie mieliśmy także okazję zapoznać się z bliska z nowością w gamie Superba - wersją Sportline. Skoda wiąże z tą wersją spore nadzieje - estymowana sprzedaż w tym roku to 300 egzemplarzy, zaś w 2017 aż 800.
Czym wyróżnia się Superb Sportline? Z zewnątrz delikatnie zmieniono zderzaki, dodano także lotkę na klapie bagażnika (w kombi spoiler nad szybą), elementy takie jak grill i lusterka wykończono fortepianową czernią oraz wprowadzono nowy wzór felg. Gamę kolorów zasilił zaś bardzo ciekawy, choć wyjątkowo odważny jak na ten model lakier o nazwie “Dragon Skin”. Sprzedaż Superba Sportline rozpoczęła się 1 września.