Panek przesiada się do Mazdy. To największy kontrakt flotowy dla tej marki
Panek Carsharing wprowadza nowe auto do swojej oferty. 140 egzemplarzy Mazdy 2 Hybrid wyjedzie na ulice polskich miast. To historyczny moment dla polskiego przedstawicielstwa tej japońskiej marki - do tej pory nie realizowano tak dużego zamówienia flotowego.
Panek Carsharing rozwija swoje usługi, a Mazda realizuje największy kontrakt flotowy w historii polskiego oddziału. Aż 140 nowych egzemplarzy Mazdy 2 Hybrid wyjedzie na ulice Warszawy, a docelowo na polskie drogi, zapewniając możliwość korzystania z samochodu "na minuty".
Mazda 2 Hybrid to rozsądny wybór. Potwierdza to Panek Carsharing
Przez carsharing Panka przewinęło się 4000 samochodów w ciągu 5 lat. Obecnie flota firmy liczy 2500 aut, z czego aż 1300 jest wyposażonych w napęd hybrydowy. Dla porównania - tylko 20 aut ma napęd elektryczny.
Skąd taki nacisk na hybrydy? Jak podkreśla Leszek Leśniak, dyrektor operacyjny Panek S.A., hybrydy są po prostu rozsądniejszym wyborem. Do 75% czasu poruszają się na mieście na prądzie (co pokazują dane z monitoringu aut). To oczywiście wpływa na niskie zużycie paliwa. Jednocześnie zużycie elementów eksploatacyjnych jest niższe.
Elektryki sprawiają niezmiennie problem z ładowaniem. Liczba stacji jest nikła, a zajmowanie ich przez auta carsharnigu odbija się negatywnym echem wśród właścicieli aut na prąd. Jest to też duże logistyczne wyzwanie.
„To największy kontrakt flotowy w historii Mazdy w Polsce. Cieszymy się, że firma Panek CarSharing obdarzyła nas zaufaniem, bo to dowód, że nasze samochody i oferta spełniają kryteria najbardziej wymagających graczy na rynku. Warszawiacy mogą już korzystać z nowoczesnych, niskoemisyjnych Mazd 2 Hybrid w ramach car sharingu i to dla nas dodatkowy powód do radości, bo teraz jeszcze więcej kierowców będzie miało okazję do poznania naszych samochodów” – powiedział Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.
Warto dodać, że wszystkie Mazdy 2 Hybrid w Panku będą oferowały podgrzewanie siedzeń, automatyczną klimatyzację i szereg systemów wspierających kierowcę. Hybryda oznacza także wygodniejszą przekładnię CVT.
Cały projekt finansuje firma LEASYS
To włoska firma, która specjalizuje się w najmie długoterminowym. We Włoszech funkcjonuje od 2001 roku, zaś w Polsce od zaledwie 3 lat. Mimo to zdążyła już zbudować mocną pozycję na rynku. Tak duży kontrakt flotowy z czołowymi graczami jest więc dowodem na doświadczenie i wyspecjalizowanie Włochów w segmencie najmu.