Peugeot 2008 2024. Bestsellerów się nie psuje, a to jest idealny przykład
Jeden z francuskich przebojów został właśnie lekko odświeżony, aby dalej skutecznie podbijać rynek. Peugeot 2008 2024 debiutuje w wersji po liftingu, która zmieniła się nie tylko wizualnie. Szereg nowości znajdziemy również pod maską.
Druga generacja modnego małego crossovera przeszła właśnie pierwszy duży lifting. To dobry moment, gdyż konkurencja także konsekwentnie odświeża swoje auta. Tymczasem ten francuski samochód jest jednym z bestsellerów w Europie, a nikt nie chce tutaj oddawać najwyższego stopnia podium. Peugeot 2008 2024 zyskał nową stylistykę i drobne zmiany we wnętrzu, a pod maską znajdziemy kilka ciekawych nowości.
Peugeot 2008 2024. Najbardziej zmienił się tutaj pas przedni
Zgodnie z przewidywaniami postawiono na nową stylistykę przodu, nawiązującą do większego Peugeota 508 i do koncepcyjnych samochodów pokazanych w ostatnich miesiącach. Zmodyfikowane światła łączą się teraz z charakterystycznymi trzyczęściowymi ledami do jazdy dziennej.
Te jednak nie są połączone z główną lampą, a stanowią osobny element, który wpasowano w czarną obudowę. 2008 zyskało również nowy grill i inaczej narysowany zderzak.
Z tyłu model po liftingu także rozpoznacie po zmodyfikowanym kształcie zderzaka, a także dzięki innej sygnaturze świetlnej lamp. Do tego wszystkiego możemy dodać nowe wzory felg oraz nowy odcień lakieru Selenium Grey.
W kabinie największą nowością są odświeżone wskaźniki i multimedia
Francuzi w obydwu przypadkach postawili na 10-calowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości obrazu. Zegary zachowały efekt 3D, ale mają nowy układ i inną formę prezentacji danych. Multimedia także działają na odświeżonym oprogramowaniu i są łatwiejsze w obsłudze.
Wersja po liftingu wyróżnia się także odświeżoną kolorystyką kabiny, nową tapicerką oraz innym kształtem lewarka manualnej skrzyni biegów. W przypadku automatu mamy tutaj mały i płaski wybierak, typowy dla aut z dawnego PSA/Stellantisu.
Najważniejszą premierą jest tutaj Peugeot e-2008 2024
To na nim skupili się Francuzi, choć zaskoczenia nie ma. Elektryczna wersja tego auta zyskała znany już napęd, który ląduje we wszystkich elektrykach bazujących na platformie e-CMP. 2008 dostało akumulator o pojemności 54 kWh i silnik oferujący 156 KM. Cały układ wykorzystuje instalację 400V, co zapewnia wydajność i skuteczność.
Te zmiany mają wpłynąć na niższe zużycie energii, a zasięg wzrośnie do 450 kilometrów.
Poza tym Peugeot 2008 2024 dostanie nową jednostkę 1.2 o mocy 136 KM. Mówimy tutaj o miękkiej hybrydzie, która ma być o 15% oszczędniejsza od obecnej wersji. Tutaj 8-biegowy automat zastąpi 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów.
W ofercie pozostaje też diesel, a także słabsze wersje silnika 1.2. Oficjalna sprzedaż ruszy w drugiej połowie roku, zaś nowa hybryda trafi do oferty dopiero w 2024 r.