Peugeot 208 GTI powraca. Ekscytację zostawcie jednak w domu

Tak, ma 280 KM i dobre osiągi. Peugeot 208 GTI powrócił, ale na wielkie emocje nie ma co tutaj liczyć - to nie ten adres.

Witajcie w 2025 roku, kiedy to dzieją się cuda - ale nie takie, na jakie liczyliśmy. Francuzi uznali, że w sumie słynęli z hothatchy. Co jak co, ale to oni doprecyzowali przepis na takie samochody, dodając im szalone właściwości jezdne i gorący charakter. Przez lata wiedli w tej kategorii prym, ale ewidentnie zapomnieli o swoich mocnych stronach. Teraz Peugeot 208 GTI powraca do akcji - ale nie liczcie na przyjemny hałasujący silnik pod maską.

Francuzi wykorzystali szybki przepis na sukces. Wykorzystali platformę Perfo, którą opracowali dla modeli takich jak Abarth 600, Lancia Ypsilon HF i Alfa Romeo Junior Veloce. Teraz ten napęd, a także "szperę" dostał właśnie Peugeot.

Peugeot 208 GTI ma 280 KM i dobre osiągi. Tak, jest elektrykiem

Nie jest to niespodzianką. Francuzi cały czas inwestują w elektryfikację, nawet jeśli nie przynosi to dobrych wyników sprzedaży. Koncern Stellantis teraz powoli aktualizuje swoją strategię, niemniej tutaj nie zmienia kierunku, który obrał.

Co więc wyróżnia model 208 GTI? Nowy hothatch z Francji nawiązuje do kultowego 205 GTI głównie za sprawą felg (są największą zaletą tego auta), a także mnogością czerwonych wstawek. Ten kolor jest tutaj motywem przewodnim, także we wnętrzu. Tutaj, z wyróżników, warto wymienić kubełkowe fotele i zmodyfikowaną grafikę zegarów.

280-konny napęd przekłada się na przyspieszenie do setki w 5,7 sekundy. Nie jest to zły wynik, a dobrą trakcję ma zapewnić mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Zawieszenie obniżono o 3,6 cm, a rozstaw kół poszerzono o 5,7 cm. Przednie tarcze mają średnicę 355  mm, a sztywniejsze i grubsze stabilizatory zapewnią lepsze prowadzenie w zakrętach. Co ciekawe na felgi naciągnięte będą opony (opcjonalnie) Michelin Pilot Sport Cup 2. Lekka przesada? Zdecydowanie.

Peugeot 208 GTI 2026

Oczywiście bateria nie jest tutaj duża. Ma 54 kWh pojemności, co przekłada się na około 350 kilometrów zasięgu. Problem w tym, że mówimy tutaj o normie WLTP, więc realny wynik może być dużo niższy.

Nowy Peugeot 208 GTI będzie mieć wielu rywali - od MINI JCW, przez Alpine A290, po wspomniane modele grupy Stellantis. Czy przyjmie się na rynku? To pokaże czas.