Peugeot 3008 2024 pokazał swoje wnętrze. Nie uwierzycie co tu zmieniono

Francuzi pokazali kokpit przyszłości. Peugeot 3008 2024 trafi na rynek we wrześniu, jednak już teraz możecie zobaczyć jak wygląda w środku. To ewolucja, a nie rewolucja.

i-Cockpit, czyli unikalna koncepcja wnętrza stworzona przez Peugeota, jest z nami już od ponad 13 lat. To dobry moment, aby wprowadzić ją na nowy poziom. Stanie się to już we wrześniu, kiedy oficjalnie zadebiutuje Peugeot 3008 2024. Francuzi chcą wzbudzić zainteresowanie fanów marki i pokazali wnętrze tego auta. Sporo się tutaj zmieni, nawet względem Peugeota 308 i odświeżonego 508.

Peugeot 3008 2024 wprowadza wiele nowości. Jedna z nich mnie zaskoczyła

Można się z tego śmiać, ale to pierwsza rzecz, która zwróciła mogą uwagę na tych zdjęciach. A są nią dźwigienki do obsługi kierunkowskazów i wycieraczek.

Od dawna zastanawiałem się, kiedy wzór stosowany od wczesnych lat 90. przejdzie na emeryturę. Nie był zły, ale zestarzał się - a takie detale też mają ogromne znaczenie. Wiele marek kilkukrotnie zmieniała kształt dźwigienek, a Peugeot i Citroen konsekwentnie wzbraniali się przed zmianami.

Teraz mamy dość zabawną sytuację, bo w spadku w ramach koncernu Stellantis, te dźwigienki skończyły też w Jeepie, czy w Oplu. Ciekawe kiedy i tam zostaną zastąpione.

Wróćmy do stylistyki kokpitu Peugeota 3008 2024

Francuzi na dobrą sprawę mocno unowocześnili projekt znany z obecnej generacji. Największą nowością jest tutaj zakrzywiony ekran o przekątnej 21 cali. Zamocowano go wysoko nad deską rozdzielczą i łączy on wyświetlacz zegarów w multimediami.

Peugeot 3008 2024 wnętrze

Na konsoli centralnej znajdziemy z kolei 10-calowy ekran funkcji i-Toggle, która pozwala na tworzenie wygodnych skrótów do najczęściej wybieranych funkcji. Poniżej znajdziemy dotykowe przełączniki od kluczowych ustawień, ukryte w czarnej listwie.

Nowością jest też kierownica. Ma nieco zmodyfikowany kształt i dotykowe przełączniki. Zmiana na ten rodzaj przycisków nie nastraja optymizmem, ale miejmy nadzieję, że Francuzi dobrze podeszli do tego tematu.

Z ciekawych detali warto zwrócić uwagę na zachowanie tapicerki na desce rozdzielczej, oraz na zgrabne ukrycie przełącznika skrzyni biegów obok przycisku startera. Ciekawie prezentują się też bardzo wąskie nawiewy i ledowe listwy podświetlenia nastrojowego.

Nowy i-Cockpit będzie podstawą nadchodzących modeli

Tutaj możemy liczyć na jego debiut w Peugeotach 3008 i 5008. Być może lifting 308-ki także wprowadzi to rozwiązanie w kompaktowym modelu.