Nowy Peugeot 308 zadebiutuje już za 20 dni. Co o nim wiemy?
Peugeot 308 jest już niemal gotowy do premiery. Za 20 dni poznamy kolejną generację kompaktowego lwa - atrakcyjną wizualnie i bardzo nowocześnie wyposażoną. Oto co o niej wiemy.
Wczoraj poznaliśmy nową identyfikację wizualną marki Peugeot, a wraz z nią kluczowe informacje na temat największej nadchodzącej premiery - modelu 308. Francuzi wiążą z nim ogromne nadzieje, tym bardziej, że oferowane jeszcze wcielenie odstaje od konkurencji. Peugeot 308.
Peugeot 308 2021 - to będzie bardzo atrakcyjne wizualnie auto
Koncern Stellantis inwestuje naprawdę dużo w ten model. Model 508 i 208 zapewniają marce solidny rozpęd, ale to 308 będzie kluczowym graczem, pod kątem wizerunkowym i technologicznym. Bazujący na platformie EMP2 kompakt jako pierwszy dostanie bowiem nowe logotypy. Ich klasyczny design będzie kontrastować z bardzo nowoczesną stylistyką auta. Ostre linie i ciekawe przetłoczenia mają być tym, co przyciągnie do marki nowych klientów. A wszystko to w otoczce klimatu premium, co jest o tyle ciekawe, że egzystujący "po sąsiedzku" DS teoretycznie mierzy w tego samego odbiorcę.
Peugeot 308
Premiera tego auta odbędzie się w drugiej połowie marca. Póki co poznaliśmy jedynie kilka detali nowego 308. Zostały one pokazane w filmie promującym nowe logotypy.
Jak łatwo się domyśleć Peugeot 308 mocno nawiązuje do nowej linii marki. Najwięcej jest w nim motywów z modelu 508, głównie za sprawą unikalnych detali - takich jak "ledowe kły" z przodu, czy tylne światła nawiązujące do "drapnięć lwa".
Nowy model będzie dużo większy od poprzednika, co przełoży się na praktyczniejsze wnętrze i pojemniejszy bagażnik. Do oferty trafi też wersja kombi, testowana już zresztą przez Peugeota (ale jeszcze kryjąca się pod mocnym maskowaniem).
Peugeot 308 - silniki
Tutaj wybór będzie typowy dla dawnego koncernu PSA. Oznacza to jednostkę 1.2 PureTech 130 KM w formie "startera" w gamie oraz silnik 1.6 PureTech w wydaniu 180 i 225 KM. Najmocniejszy wariant dostępny będzie także jako hybryda plug-in. W sieci pojawiają się też informacje o powrocie modelu GTI, korzystającego z napędu 4x4 i 300-konnego napędu hybrydowego.
Poza tym nie zabraknie diesla. Tak, jednego diesla - silnika 1.5 o mocy 130 KM. Nic nie wskazuje na to, jakby Peugeot 308 miał zyskać dwulitrową konstrukcję wysokoprężną.
Słabsze jednostki napędowe będą parowane z manualną skrzynią biegów (6-biegów), zaś w mocniejszych silnikach i hybrydach dostaniemy 8-biegowy automat.