Peugeot 308 2022 oficjalnie - dwie hybrydy, nowoczesne wnętrze
Peugeot 308 2022 jest większy, ma nowoczesne wnętrze, a kluczowymi wersjami napędowymi będą hybrydy plug-in. Poznajcie nowe dziecko koncernu Stellantis.
Peugeot długo wodził nas za nos. Nowy model 308 był zapowiadany od wielu tygodni, a pojawiające się mniejsze i większe wycieki podkręcały atmosferę. Po wczorajszym wycieku pierwszych zdjęć czas na oficjalną premierę - oto Peugeot 308 2022!
Peugeot 308 2022 - dane techniczne
Zacznijmy od tego, czego nie wiedzieliśmy. Nowa generacja modelu 308 bazuje na platformie EMP2 i oczywiście urosła. 4,36 metra długości oznacza aż 11 dodatkowych centymetrów, które zagościły przede wszystkim w rozstawie osi tego auta (trafiło tutaj 55 dodatkowym milimetrów). Przekłada się to oczywiście na większą ilość miejsca na nogi. Przy okazji 308 zostało obniżone o 20 mm i jest także szersze.
Co ciekawe większe wnętrze nie poszło w parze z powiększonym bagażnikiem. Ten jest teraz nieco mniejszy. Kufer w hatchbacku skurczył się z 420 do 412 litrów. W wersji HYBRID mamy jeszcze mniej przestrzeni, bo 361 litrów. Kanapa jest oczywiście składana (zyskujemy wówczas 1323 litry), aczkolwiek na idealnie płaską przestrzeń nie ma co liczyć. Możecie jednak spać spokojnie - w drodze jest też praktyczne kombi.
Peugeot 308 2022 - silniki
Strategia francuskiej marki jest dość ciekawa. Ofertę otwiera doskonale znana konstrukcja 1.2 PureTech, która oferuje 110 i 130 KM. Mocniejszy wariant będzie można sparować z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.
Kolejne wersje napędowe to już hybrydy plug-in. Do wyboru póki co będą dwa warianty - 180-konny i 225-konny. Obydwa korzystają z tej samej baterii o pojemności 12,4 kWh, co przekłada się na solidny zasięg sięgający 60 kilometrów.
Poza tym jedynym dieslem jest konstrukcja 1.5 BlueHDI o mocy 130 KM. Mocniejszych silników wysokoprężnych niestety tutaj nie uświadczymy.
Peugeot 308 2022 - wnętrze przyjaźniejsze użytkownikowi
Dobre wieści! Kokpit 308-ki nie tylko świetnie wygląda, ale też wreszcie oferuje schowki. Francuzi wiedzą, że przy poprzedniej generacji całkowicie pominęli ten temat. Nawet uchwyt na kubek wywoływał tam uśmiech politowania.
Tutaj zyskujemy dwa uchwyty chowane pod roletą oraz szereg mniejszych skrytek rozlokowanych w różnych miejscach. Dzięki temu schowanie portfela czy kluczy nie będzie już problematyczne. Nie zabrakło też miejsca na smartfona, oczywiście wyposażonego w ładowarkę indukcyjną.
Sam kokpit jest też bardzo nowoczesny. Oczywiście idea i-Cockpit wciąż przyświeca designerom, tak więc zyskujemy tutaj wysoko ulokowane cyfrowe zegary i małą kanciastą kierownicę. Centrum dowodzenia stanowi 10-calowy ekran multimediów, pod którym ulokowano mniejszy dotykowy wyświetlacz. Ten odpowiada za nawigację po podstawowych funkcjach. A gdyby było Wam mało, to to wszystko dopełnione jest garścią fizycznych przełączników.
Peugeot obiecuje zastosowanie znacznie lepszych materiałów wykończeniowych i ciekawą kolorystykę tworzyw. To jednak sprawdzimy dopiero podczas pierwszego kontaktu z tym samochodem.
Design jest naprawdę imponujący
O bryle tego auta powiedzieliśmy już wiele, a każdy może ją ocenić samemu. Trzeba przyznać, że ten samochód wygląda naprawdę dobrze. Atrakcyjny front w stylu modelu 508, zgrabny tył i charakterystyczna dla modelu linia boczna tworzą atrakcyjną identyfikację wizualną. To także pierwszy model marki, który oficjalnie debiutuje z nowym logotypem, trafiającym powoli na pozostałe samochody "lwa".
Kolory? Elixir Red, White Banquise Grey, Pearl White, Black Perla Nera, Artense (srebrny), Olivine Green i Vertigo Blue - te odcienie są do dyspozycji klientów. Poza tym w nadkolach znajdą się felgi w rozmiarze od 16 do 18 cali.
Produkcja będzie odbywała się w zakładzie w Mulhouse. Sprzedaż 308-ki ruszy w drugiej połowie bieżącego roku.