Peugeot 308 2025 ma nową twarz. Zasadniczo tu trzeba postawić kropkę
To nie są rewolucyjne zmiany, ale odświeżony model rozpoznacie bez problemu. Peugeot 308 przeszedł lifting. Do sieci "wyciekły" zdjęcia nowego modelu.
To dość zabawna sytuacja. Za design nowych Peugeotów odpowiadał głównie Gilles Vidal, który pracując w tej francuskiej marce wyznaczył kierunek zmian wizualnych. Później opuścił pokład, aby odświeżyć wizerunek Renault, a teraz powrócił jako dyrektor działu designu całej grupy Stellantis w Europie. Tym samym Peugeot 308 2025 debiutuje już pod jego okiem - i być może był jeszcze projektowany za jego kadencji. W końcu liftingi często opracowuje się tuż po premierze pierwszych wersji.
Francuzi nie poszaleli. Zmiany w tym samochodzie są bardzo dyskretne. Największą nowością jest zupełnie inaczej narysowany pas przedni, ale tutaj kończą się wszelkie "rewolucje".
Peugeot 308 2025. Co zmieniło się w tym modelu?
Przede wszystkim od razu zauważycie inaczej narysowany przód. Tutaj zrezygnowano ze zintegrowanych świateł i postawiono na koncepcję, którą stosują już niemal wszystkie marki. Swoją drogą: kiedyś śmialiśmy się z pomysłu Citroena (to tam zadebiutowały rozdzielone lampy, w C4 Picasso i C4 Cactusie), później skopiowanego przez Jeepa. Teraz co drugi samochód ma takie lampy i nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał przejść do historii.
Podzielone światła w 308 wpłynęły także na kształt grilla. Światła led, teraz łączące oświetlenie dzienne i kierunkowskazy, są nieco węższe. Poza tym Peugeot postawił na nowe lakiery, inne wzory felg i delikatnie przypudrował tylny zderzak.
W kabinie także nie ma żadnych większych nowości. Kształt deski rozdzielczej jest taki sam, a centrum dowodzenia wciąż stanowi ekran systemu multimedialnego, wspierany przez mały wyświetlacz i-Toggle. Cyfrowe zegary pozostały w dotychczasowej formie, a multimedia korzystają jedynie z poprawionego oprogramowania.
Rewolucji nie będzie także pod maską
Pełną specyfikację tego samochodu poznamy po oficjalnym debiucie. Już teraz jednak można z dość dużą dozą przekonania napisać, że oferta jednostek napędowych będzie opierać się na konstrukcji 1.2 MHEV (145 KM) i na dwóch hybrydach plug-in, z większym akumulatorem o pojemności 17,2 kWh. Moc jednak pozostanie na poziomie 180 KM w bazowej wersji (do niej powinna dołączyć też 225-konna hybryda).
Peugeot 308 2025 pozostaje na rynku w wersji hatchback i SW. Sprzedaż wersji po liftingu powinna ruszyć pod koniec tego roku.


