Peugeot 308 2025 oficjalnie. Nowy wygląd, wydajniejszy elektryk, diesel pod maską

Peugeot 308 2025 powraca w nowym wydaniu. Pod maską mamy drobne zmiany, a największą nowością jest zmieniony pas przedni.

Cztery lata po premierze trzeciej generacji Peugeot 308 przechodzi lifting, której celem jest wzmocnienie pozycji modelu w segmencie C. Producent stawia nie tylko na odważniejszy wygląd pasa przedniego, ale także na nowocześniejsze multimedia i poprawioną gamę jednostek napędowych. Dzięki temu 308 ma pozostać jednym z kluczowych modeli w ofercie marki. Co się tutaj zmieniło?

Peugeot 308 2025 ma więcej świecidełek

Francuski kompakt po liftingu otrzymał zupełnie nowy przód z atrapą chłodnicy w kolorze nadwozia. Po raz pierwszy w historii marki zastosowano podświetlane logo. Postawiono też na wąskie światła LED (dwuczęściowe) i trzyczęściowe światła do jazdy dziennej sprawiają, że model jest bardziej rozpoznawalny.

Z tyłu pojawił się czarny pas świetlny z trzema diodami LED, montowany standardowo w każdej wersji. Nowe wzory felg aluminiowych w rozmiarze 17 i 18 cali mają dodać więcej charakteru, przy czym model elektryczny otrzyma 18-calowe obręcze w standardzie. Wymiary auta pozostają bez zmian i wynoszą 4,37 m długości, 1,85 m szerokości oraz 1,44 m wysokości.

Peugeot 308 2025 lifting

Więcej bajerów w kabinie

We wnętrzu postawiono nowe technologie. Peugeot 308 2025 oferuje dwa warianty systemu multimedialnego: i-Connect oraz i-Connect Advanced. Ten drugi zapewnia nawigację TomTom, aktualizacje OTA oraz integrację z ChatGPT.

Standardem są cztery porty USB-C, bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, a w wyższych wersjach dostępny jest system audio Focal Premium o mocy 690 W. Aplikacja MyPeugeot pozwala zdalnie sterować klimatyzacją, ładowaniem oraz innymi funkcjami auta.

W odmianie kombi bagażnik oferuje do 1487 litrów pojemności, a elektryczna klapa bagażnika ułatwia codzienne użytkowanie. Opcjonalne fotele AGR mogą być wyposażone w masaż i podgrzewanie, a system AQS wraz z funkcją Clean Cabin dba o jakość powietrza.

Elektryk, miękka hybryda, hybryda plug-in i diesel - czyli co znajdziemy pod maską?

Peugeot 308 po liftingu dostępny będzie z czterema rodzajami układów napędowych.

Peugeot E-308: wersja elektryczna

  • silnik o mocy 156 KM i 270 Nm momentu obrotowego

  • bateria 58,4 kWh (55,4 kWh użyteczne)

  • zasięg do 450 km WLTP

  • ładowanie DC do 100 kW (20–80% w 32 minuty)

  • V2L do 3,5 kW oraz funkcja Plug & Charge

308 Hybrid Plug-in: więcej mocy, większy akumulator

  • benzynowy silnik 1.6 turbo o mocy 150 KM + silnik elektryczny 125 KM

  • łączna moc 195 KM

  • bateria 17,2 kWh

  • zasięg elektryczny do 85 km WLTP

  • ładowanie AC 7,4 kW w około 2 godziny

Peugeot 308 Hybrid 145: miękka hybryda

  • moc 145 KM

  • automatyczna skrzynia e-DCS6

  • do 50% jazdy w mieście w trybie elektrycznym

  • spalanie 4,7–5 l/100 km WLTP

308 BlueHDi 130: stary dobry diesel pozostaje na rynku

  • silnik 1,5 litra, 4-cylindrowy

  • moc 130 KM

  • automatyczna skrzynia biegów EAT8

Wszystkie wersje zelektryfikowane objęte są programem Peugeot Electric. Obejmuje on 8-letnią gwarancję (ograniczoną przebiegiem 160 000 km) zarówno na pojazd, jak i akumulator. Kierowcy otrzymują także kartę Free2Move, która umożliwia dostęp do niemal miliona punktów ładowania w Europie.

Dodatkowo dostępne są cyfrowe pakiety usług, w tym e-Coaching, planowanie tras e-Routes czy Trip Planner. Nowy Peugeot 308 produkowany będzie we francuskiej fabryce w Miluzie. Sprzedaż rozpocznie się jesienią 2025 roku. Ceny zostaną ogłoszone bliżej premiery w salonach.