Peugeot 308 GTi - moc z najwyższej półki
Peugeot podzielił się oficjalnymi informacjami dotyczącymi nowej wersji modelu 308, która ma aspiracje by trafić do pierwszej ligi segmentu hot-hatchy. Najmocniejszy wariant francuskiego kompakta oznaczony symbolem GTi swoją premierę będzie miał w Goodwood i będzie osiągał moc nawet 270 KM!
Wersja GTi ma pójść o duży krok dalej w porównaniu do oferowanego obecnie 308 GT. Nie tylko pod względem mocy, ale także nieco bardziej agresywnego designu. Zaznacza to subtelnymi akcentami, takimi jak duży tylny dyfuzor i dwie chromowane końcówki wydechu oraz lekko zmienionym przednim grillem i większymi wlotami powietrza w przednim zderzaku. Auto jest także obniżone o 11 mm względem pozostałych wersji.
Dużo bardziej znaczące zmiany dotyczą jednak silnika. Jest nim nowa czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,6 litra, która w 308 oferowana będzie w dwóch wariantach. Słabszy wykazuje się mocą 250 koni, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy; drugi oferuje aż 270 KM i skraca czas osiągania pierwszej "setki" do 6 sekund. Obie jednostki legitymują się momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, a według producenta GTi 250 ma palić przy okazji jedynie 6 l/100 km. Wszystko to przenoszone na przednią oś za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej.
Różnice między odmianami wersji GTi nie dotyczą jedynie samej mocy silnika. 308 z mniejszą mocą otrzyma felgi 18-calowe, kiedy 270-konny wariant stoi już na 19-calowych, specjalnych obręczach. Co więcej, najmocniejszy Peugeot wyposażony jest także w dyferencjał o ograniczonym poślizgu Torsen, co powinno pomóc w opanowaniu tylu koni mechanicznych. Ponadto, nadwozie 308 GTi 270 może być także pomalowane w ekstrawaganckim, dwukolorowym układzie.
Wewnątrz zaś, poza czerwoną nicią, wyróżniającą nową wersję modelu i kilkoma aluminiowymi wstawkami, Peugeot oferuje również zmienione, dobrze wyprofilowane fotele obite skórą bądź alcantarą.