Peugeot 408 za ponad 210 tys. zł? Tak, w wersji First Edition

Peugeot 408 powoli dociera do klientów. A w każdym razie, można go już zamawiać. Zwłaszcza, jeśli macie luzem 211 100 zł.

Peugeot 408 to nowy crossover francuskiej marki, łączący cechy liftbacka i SUV-a. Nietypowa, choć dość modna sylwetka, wywołała spore poruszenie podczas premiery. Przynajmniej bardzo chętnie czytaliście u nas o tym modelu.

Teraz możecie też go kupić. Póki co, wyłącznie "w ciemno" i online. Do przedsprzedaży wszedł właśnie Peugeot 408 First Edition. Specjalna, limitowana seria z bogatym wyposażeniem i, cóż, w wysokiej cenie.

Peugeot 408 First Edition kosztuje 211 100 zł

Oczywiście, edycja specjalna dostępna będzie wyłącznie z najmocniejszym silnikiem. W przypadku Peugeota 408 jest to hybryda typu PHEV. Silnik 1.6 połączono z silnikiem elektrycznym oraz ładowaną z gniazdka baterią. Czyli tradycyjne 225 KM w wydaniu PSA.

Peugeot 408

Linia First Edition wyróżnia się konfiguracją identyczną z tą widoczną na zdjęciach prasowych. Klienci otrzymają samochód z niebieskim lakierem Obsession Blue oraz pełnym wyposażeniem. Z zewnątrz Peugeot 408 First Edition będzie rozpoznawalny dzięki 20-calowym felgom i matrycowym światło przednim LED. We wnętrzu otrzymamy skórzaną tapicerkę z elementami alcantary oraz fotele z masażem i elektrycznym sterowaniem. Oczywiście znajdziemy też i-Cockpit 3D, audio Focal, komplet systemów wsparcia kierowcy a także elektrycznie i bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika.

Dodatkowo, klienci którzy zakupią odmianę First Edition, otrzymają kilka "hybrydowych" bonusów. W tym domową ładowarkę Easy Wallbox oraz przedpłaconą kartę do ładowarek Greenway, umożliwiającą naładowanie 200 kWh energii. Może się to wydawać dziwne, ale również elementem dodatkowym jest... gwarancja ceny! Takie mamy czasy, że niestety nie jest to niczym pewnym u wielu producentów. Za to sugeruje, że czas oczekiwania może być długi.

Peugeot 408

Póki co First Edition to jedyna odmiana, której ceny poznaliśmy. W późniejszym okresie do oferty trafią słabsze silniki i niższe linie wyposażenia. Na pewno trafi do niego słabsza hybryda, o mocy 180 KM oraz silnik 1.2 Turbo, dysponujący 130 KM.

Nie ma jednak szans na to, żeby Peugeot 408 był specjalnie tanim modelem. Spodziewam się, że najtańsze odmiany rozpoczynać się będą od około 120 tys. zł. Pod warunkiem, że 408 otrzyma wersję Active/Active Pack. Jeśli firma postawi na bogate wyposażenie, 140 tysięcy może być wartością wyjściową.