Peugeot E-3008 2024 wyciekł do sieci. Tak wygląda nowa twarz lwa

Przed Wami przedpremierowo Peugeot E-3008 2024. Do sieci wyciekły zdjęcia nowej generacji tego auta, tym razem także w pełni elektrycznej. Oficjalna premiera odbędzie się dopiero za pięć dni. Oto co wiemy o tym modelu.

Jest nowoczesny, elektryczny i efektownty wizualnie. Peugeot E-3008 2024 ujrzał światło dzienne na kilka dni przed premierą, oczywiście w pełni nieoficjalnie. Spójrzmy więc na to, co zmieniło się w tym aucie.

Francuzi postanowili na nowo podejść do swojego popularnego SUV-a. Tym razem granicę pomiędzy modelami 3008 i 5008 przesunięto nieco dalej. Większa wersja pozostanie bardziej pudełkowata i pakowna, zaś 3008 dostało dynamiczniejszą linię nadwozia.

Peugeot E-3008 2024. Znajome rysy w nowym wydaniu

Stylistyka, którą Peugeot wprowadził wraz z modelem 508, cały czas ewoluuje. Francuzi znaleźli swój nowy wizerunek, który dobrze komponuje się z ideologią budowaną wokół tej marki. W nowym E-3008 wciąż widać te same założenia, choć tutaj zrealizowano je w zupełnie inny sposób.

Przód wyróżniają wąskie lampy, które połączono z ledami do jazdy dziennej w formie trzech "śladów po pazurach". Do tego grill zyskał ciekawą maskownicę i łączy się płynnie z linią błotników i maski.

Linia boczna ma w sobie coś z modelu 408. Tutaj widać największą zmianę, czyli "ścięcie dachu". Jest to ukłon w stronę usportowionych SUV-ów, co zapewne ma na celu przyciągnięcie nowych klientów do marki.

Peugeot E-3008 2024

Peugeot E-3008 na pewno stał się dużo bardziej dynamiczny wizualnie, a za sprawą charakterystycznego tyłu z ciemnymi lampami połączonymi blendą wciąż wyróżnia się z tłumu.

i-Cockpit po nowemu, czyli Peugeot rozwija sprawdzone rozwiązania

Wnętrze tego auta pokazano już kilka miesięcy temu. Nowością są chociażby dwa zakrzywione ekrany, które połączono jedną taflą szkła. Sama deska rozdzielcza zachowała minimalistyczny design, który realizowany jest za sprawą wyświetlacza i-Toggle. To mały ekran, na którym można skonfigurować skróty do najważniejszych funkcji.

Peugeot E-3008 korzysta z nowej platformy STLA Medium

To przełomowa konstrukcja, która wpuści ten koncern do ligi elektryków z dużym zasięgiem. W tym Peugeocie zyskamy akumulator o pojemności 86 kWh, co przełoży się na około 550-600 kilometrów zasięgu. Moc trafi na przednie koła, a bazowa wersja powinna oferować 217 KM.

Peugeot E-3008 2024

Nie wykluczony jest też debiut topowej odmiany GT, która zostanie wyposażona w dwa silniki elektryczne, napędzające obie osie. Tutaj moc może sięgnąć 387 KM. Na tyle przynajmniej pozwala platforma STLA Medium.

Oficjalna premiera zaplanowana jest na 12 września

Wtedy też poznamy szczegółowe informacje na temat tego auta. Póki co podziwiajcie nowe wydanie modelu 3008 - bez wątpienia jest to auto, na którym można zawiesić wzrok.