Peugeot e-3008 2024 nabiera kształtów. Francuzi wciąż kryją kluczowy element
W kategorii "nowości, na które czekają fani francuskich samochodów", ten model jest bardzo wysoko na liście. Peugeot e-3008 2024 będzie przełomową dla marki konstrukcją. Obecnie przechodzi intensywne testy w upalnej aurze południa Hiszpanii.
Celem grupy Stellantis jest elektryfikacja całego portfolio modeli wszystkich marek. Postępuje to dość szybko, ale w specyficzny sposób. Na przykład kluczowe modele dostają warianty w pełni elektryczne, ale dysponujące niezbyt dużym akumulatorem. Idealnym przykładem jest Peugeot e-308, oferujący tylko 54 kWh pojemności baterii. Nie jest to wynik, który rzuca na kolana. Niebawem jednak mocno się to zmieni, gdyż Peugeot e-3008 2024 postawi na nowe zaawansowane rozwiązania.
Peugeot e-3008 2024 wykorzysta konstrukcję STLA Medium. Możemy tutaj liczyć na duży akumulator
Nie musi on być ogromny, ale dla klientów ważny jest zasięg. 300 kilometrów w trasie na jednym ładowaniu wciąż nie jest zadowalającym wynikiem. Poza tym kluczowa jest też szybkość ładowania.
Te problemy rozwiąże nowa platforma STLA, która stanie się bazą dla wersji elektrycznych i spalinowych tego modelu. Póki co wciąż nie ma oficjalnych informacji na temat nowego napędu, ale mówi się, że dostaniemy tutaj akumulator oferujący 70-80 kWh pojemności.
Taki wynik przy dopracowanym pod kątem wydajności napędzie zapewni naprawdę niskie zużycie energii. To z kolei przełoży się na solidny zasięg. Dzięki temu Peugeot e-3008 będzie mógł śmiało konkurować z takimi autami jak Volkswagen ID.4 i ID.5, czy Nissan Ariya.
Dużą zmianą będzie stylistyka nadwozia
Francuzi chcą mocno rozdzielić linię modeli 3008 i 5008. Ten pierwszy model zyska sylwetkę zbliżoną do popularnych "SUV-ów coupe", czyli takich aut jak BMW X4, Renault Arkana, czy Mercedes GLC. To modny design, który cenią sobie nabywcy - a to kolejny klucz do sukcesu. Nową stylistykę idealnie pokazują zdjęcia naszych kolegów z motor.es.
Poza tym odsunięcie od siebie 3008 i 5008 pozytywnie wpłynie na sprzedaż obydwu samochodów. Wiemy już jak będzie wyglądało wnętrze w tych modelach. Francuska marka pochwaliła się nim kilkanaście dni temu. Nie będzie to rewolucja (względem nowego 308, czy nawet schodzącego z rynku 3008), ale znajdziemy tutaj kilka ciekawych nowości.
Po pierwsze - na pokładzie debiutuje zakrzywiony ekran, który łączy wskaźniki i multimedia. Po drugie - zachowano charakterystyczne obszycie tapicerką deski rozdzielczej. Bez wątpienia będzie to więc ciekawe wizualnie i jakościowo auto.
Oficjalna premiera powinna odbyć się w przyszłym roku, a auto trafi do sprzedaży na przełomie 2024 i 2025 r.