Peugeot E-3008 i E-5008 debiutują w wersji Long Range. W obietnicach: do 700 km zasięgu
Nowy Peugeot E-3008 i E-5008 zyskują flagową wersję Long Range. Jej atutem jest ogromny akumulator i duży zasięg na jednym ładowaniu. Co oferują te modele?
- Peugeot E-3008 i E-5008 zyskują wersję z największym zasięgiem
- Jej atutem jest ogromny, bo liczący aż 96,8 kWh pojemności akumulator
- Przekłada się to na około 700 kilometrów zasięgu
Francuzi wreszcie wchodzą na rynek z nową platformą STLA Medium. Ta zaawansowana konstrukcja stanie się fundamentem dla kolejnej generacji wielu modeli. Póki co z jej atutów korzystają dwa auta - Peugeot E-3008 i E-5008. Ten pierwszy jest już na rynku, a ofertę uzupełnia właśnie wariant elektryczny z dopiskiem Long Range.
To może być przełomowa wersja - i nie lada problem dla konkurentów. Dlaczego? Mówimy tutaj o dwóch modelach grających w kluczowym segmencie. Klienci mają więc szerszy wybór. Co więcej, pojemność akumulatora w wersji Long Range jest naprawdę imponująca i niedościgniona.
Peugeot E-3008 i E-5008 Long Range oferują do 700 kilometrów zasięgu
Dokładniej to 700 kilometrów dostaniemy w Peugeocie E-3008, zaś 688 km w modelu E-5008. Wszystko to za sprawą akumulatora o pojemności 96,8 kWh. To największa bateria w gronie kompaktowych SUV-ów znanych producentów.
Maksymalna moc ładowania tej baterii nie rzuca jednak na kolana - maksymalnie wynosi 160 kW. W tej wersji dostajemy też nieco mocniejszy napęd, gdyż zamiast 210-konnego silnika (oferowanego w wersji z mniejszym akumulatorem) pojawia się wariant 230-konny. Różnica niewielka, ale jednak warta odnotowania.
Niebawem ofertę ma też uzupełnić wersja AWD. Tutaj moc sięgnie 340 KM, co przełoży się oczywiście na lepsze osiągi. Będzie można też liczyć na znacznie lepszą trakcję, ale oczywiście kosztem zużycia energii, które wzrośnie - a więc zasięg nieco się skurczy.
Peugeot E-3008 i spalinowy 3008 prężą już muskuły w salonach marki. Co ciekawe na wielu rynkach sprzedaż ruszyła z kopyta - na przykład w Niemczech. Peugeot E-5008 i spalinowy 5008 u dealerów pojawi się nieco później. Tutaj zapewne wiele osób czeka na nową hybrydę plug-in, gdyż póki co w ofercie jest tylko silnik 1.2 o mocy 136 KM.
Tu jednak nie mamy dobrych wieści - wersja PHEV wykorzysta najprawdopodobniej silnik 1.2 i zyska większą baterię, a łączna moc wzrośnie do 195 KM. Jej oficjalny debiut powinien mieć miejsce w najbliższych miesiącach.
Modele E-3008 i E-5008 będą dostępne z gwarancją 8 lat/160 000 km niezależnie od wariantu napędowego.