Peugeot dostał Multijeta. Do tego ma pakę i stały napęd na cztery koła

Być może o tym nie wiecie, ale Peugeot Landtrek to pickup tej marki. Co więcej, teraz pod maską ma diesla z rodziny Multijet, a łączy się on ze stałym napędem na cztery koła. Kto jest chętny?

Tak, francuska marka ma w ofercie pickupa. Co więcej, Peugeot Landtrek jest w niej od kilku lat, choć mało kto o nim wie. W Europie rzecz jasna go nie dostaniecie. Można go za to kupić na wschodzie, w tym u naszych sąsiadów. Poza tym Francuzi rozpychają, a raczej próbują rozpychać się na rynkach, gdzie tego typu pojazdy mają stałych klientów.

Peugeot Landtrek ma włoskiego diesla i chińskie geny. Z Francji dostał tylko znaczek

Oczywiście nie mamy tutaj do czynienia z autorską konstrukcją marki. Landtrek to nic innego jak chiński SUV Kaicene F70 z grupy Changan, który przeszedł sporo zmian wizualnych. Tu warto dodać, że ma też "włoskiego" brata. Nazywa się on Fiat Titano i jest sprzedawany między innymi w Brazylii.

Wróćmy jednak do naszej "gwiazdy". Landtrek to spory samochód, gdyż ma blisko 5,4 metra długości. Tym samym gra w jednej lidze z takimi samochodami, jak chociażby Ford Ranger.

Stylistykę dopasowano tutaj do charakterystyki Peugeota, zwłaszcza z przodu. Charakterystyczny grill i światła przywodzą nieco na myśl model 2008. W środku pojawiła się też dwuramienna kierownica i przyciski inspirowane poprzednim wcieleniem modelu 3008. I-Cockpitu jednak tutaj nie zobaczycie.

Peugeot Landtrek 2025 Multijet

Pod maską jest teraz nowy silnik - włoski

To nazywa się "korzystaniem z kosza części", który oferuje grupa Stellantis. Chiński pickup, który stał się Peugeotem, pod maską ma 2,2-litrową konstrukcję z rodziny Multijet. Znacie ją z wielu modeli, w tym z Jeepów i z Alfy Romeo. Tutaj oferuje on 200 KM i 450 Nm, a moc trafia na cztery koła - i to stale!

Alternatyw jednak nie brakuje. Jest diesel 1.9 o mocy 150 KM i benzyna 2.4 oferująca 210 KM. W Europie rzecz jasna tego auta nie zobaczymy. Dlaczego? Francuzi twierdzą, zresztą całkiem słusznie, że nie byłoby tutaj rynku zbytu na pickupa. Nikt nie kojarzy Peugeota z samochodem użytkowym tego typu. Poza tym w Europie pickupy trafiają do wąskiego grona klientów, a ten segment mają w swoich rękach w zasadzie dwie marki - Ford i Toyota.