Pickup na bazie Mercedesa W210? Bardzo proszę, jedyne 70 000 dolarów
Mercedes S210 Pickup? Bardzo proszę - taki samochód trafił właśnie na sprzedaż w USA. Cena zwala z nóg, ale jakość wykonania może imponować.
Nie zadawajcie trudnego pytania "na co to komu". Widocznie ktoś bardzo potrzebował takiego pojazdu - na tyle, że naprawdę mocno musiał kombinować ze zgraniem całej logistyki. Pickup na bazie Mercedesa S210 wbrew pozorom nie jest dziełem domorosłego artysty. Samochód ten wyjechał ze znanej i cenionej firmy.
Pickup powstał w Karosserie Binz
Binz - ta nazwa powinna Wam coś mówić. Jeśli interesujecie się historią Mercedesa, to zapewne skojarzycie najróżniejsze limuzyny z trzema parami drzwi. To właśnie Binz odpowiadał za ich budowę. Teraz ta firma specjalizuje się w budowie ambulansów, pojazdów dla straży pożarnej, policji czy dla firm ochroniarskich.
Prezentowany Mercedes W210 wyjechał z fabryki w Niemczech jako dobrze wyposażone kombi i od razu trafił do zakładów Binza. Tam został przebudowany na pickupa na zamówienie klienta z Atlanty. Jego kaprys nie był tani - modyfikacje wyceniono na blisko 50 000 dolarów.
Auto przebudowano w fantastyczny sposób, dbając o jakość każdego elementu. Nie ma tutaj miejsca na fuszerkę i tandetę. Przykładowo tylna klapa paki sterowana jest elektronicznie. Drugi rząd siedzeń to teraz dwa luksusowe fotele, za którymi znajduje się otwierana szyba.
Pod maską znalazło się solidne benzynowe V6
Mowa tutaj o jednostce M112, czyli silniku 3.2 V6. Zastąpił on sprawdzoną rzędową szóstkę M104 i zaoferował zupełnie inne, lepsze wrażenia z jazdy. Ten egzemplarz wyposażono także we wszystkie dodatki. Nie zabrakło nawet systemu Comand z kolorowym wyświetlaczem - to była wówczas jedna z droższych opcji.
Mercedes W210 Pickup od nowości pokonał zaledwie 21 000 mil. Do 2006 roku auto pozostawało w rękach pierwszego właściciela, zaś później trafiło do nowego nabywcy w Kalifornii. Ten jednak z pojazdu korzystał naprawdę sporadycznie i nie "dobił" zbyt wielu kilometrów.
Teraz samochód ten jest na sprzedaż w firmie Hyman Limited. Cena? Zaporowa - 69 500 dolarów. Kupując ten pojazd można wyrwać kawał ciekawej historii karosowania gotowych pojazdów. Binz cały czas oferuje możliwość tworzenia indywidualnych projektów na specjalne zamówienie wymagających klientów. Skusilibyście się na taki pojazd?