Podsumowanie roku 2014 przez BMW Group Polska
Polski rynek motoryzacyjny pnie się w górę - po chudych latach 2012-2013 ubiegły rok okazał się wyjątkowo udany dla producentów aut. Ogromny sukces odniosło również BMW Group, które podczas konferencji w restauracji Aioli Inspired By MINI przedstawiło wyniki sprzedaży w 2014 roku.
Miniony rok to nie tylko ogromny sukces, ale także parada nowości w gamie BMW oraz MINI. Na rynek trafiło 16 nowych modeli, w tym X4, 2 Active Tourer oraz przełomowe dla producenta i8. Niemiecki producent zanotował aż 23% wzrostu sprzedaży dla całej swojej grupy - klienci w Polsce zakupili dokładnie 9598 pojazdów tej grupy (w tej liczbie zawarta jest też sprzedaż motocykli przez BMW Motorad).
Rzućmy jednak okiem na szczegółowe wyniki dla każdej marki. Auta noszące logo BMW znalazły 7715 nabywców nad Wisłą, co daje 23% wzrostu w stosunku do roku 2013. Zaskoczeniem może okazać się najczęściej wybierany przez Polaków model BMW - dokładnie 1404 osoby zdecydowały się na luksusowego SUV-a X5. Drugie miejsce w rankingu przypadło mniejszemu X3 (1399 egzemplarzy). Z kolei najniższy stopień podium zajęła seria 5, którą zakupiło 1087 osób. Warto też zwrócić uwagę na spory sukces modeli z serii i - na i3 zdecydowały się 42 osoby, i8 trafiło zaś do 10 klientów. Dla porównania, BMW M5 wybrało tylko 9 osób. Jeśli myśleliście, że większość BMW w Polsce wyjeżdża z salonu w wersji z napędem na tył, to jesteście w błędzie - aż 77% nabywców decyduje się na napęd xDrive.
Coraz większą popularnością cieszą się auta z serii M - w 2014 roku zdecydowało się na nie 42 klientów, co daje blisko 60% wzrostu. Ogromny sukces odniosła też nowa linia M Performance, z liczbą 186 sprzedanych aut.
Równie dobre wyniki zanotowało MINI. Rok 2014 przyniósł tej marce 15% wzrostu sprzedaży, z liczbą 901 aut, które trafiły do swoich nowych właścicieli. Najpopularniejszym modelem pozostaje Countryman z liczbą 499 sprzedanych egzemplarzy. Na popularności zyskuje także najnowsza, pięciodrzwiowa odmiana MINI.
Kilka słów należy się również spółce BMW Motorrad, której sprzedaż systematycznie wzrasta. W ubiegłym roku 982 motocykle trafiły w ręce nowych właścicieli, co oznacza wzrost wynoszący 29% w stosunku do 2013 roku. Co ciekawe, większość wybieranych motocykli to drogie i bogato wyposażone maszyny o pojemności silnika powyżej 500 cm3.
BMW to nie tylko samochody - usługi finansowe oraz ubezpieczeniowe świadczone przez producenta to równie ważna część działalności marki. Dobrym przykładem może być pakiet BMW ComfortLease, pozwalający na spłatę mniejszej części wartości auta oraz szybszą wymiany pojazdu na nowy. Co trzecie nowe BMW wyjeżdżające z salonu zakupione zostało w tym systemie. Jeszcze lepiej wypadają ubezpieczenia - w tym przypadku co drugi zakupiony samochód jest ubezpieczany przez BMW.
Ubiegły rok to również inne akcje organizowane przez BMW. W Warszawie zagościła wystawa BMW Art Cars, którą odwiedziło ponad 25 tysięcy osób. Niemiecki producent wystartował również z kampanią BMWStories, w ramach której użytkownicy aut z Monachium opowiadają o swoich przeżyciach i wspomnieniach związanych z posiadanym samochodem. W Polsce w akcje zaangażowany został bloger Blogomotive, który z BMW współpracuje już od kilku lat. MINI zaś zostało zaangażowane w projekt restauracji, w której odbyła się konferencja BMW - Aioli Inspired by MINI. Część wystroju lokalu wykorzystuje elementy charakterystyczne dla tej marki, co nadaje wnętrzu niepowtarzalny i niespotykany w innych miejscach klimat.
BMW Group pochwaliło się także swoimi planami na bieżący rok. W gamie monachijskiego producenta zagości 15 nowych modeli, w tym zaprezentowane niedawno BMW Serii 1 po liftingu oraz Seria 2 Convertible. Sukcesywnie powiększana sieć dealerów zyska nowy punkt w Gdańsku - będzie to 25 salon BMW w Polsce. Podczas Targów Motoryzacyjnych w Poznaniu nastąpi polska oficjalna premiera dwóch nowych członków rodziny M - X5M oraz X6M. MINI też nie stoi w miejscu. Już za kilka miesięcy do oferty trafi najmocniejsza odmiana John Cooper Works, a pod koniec roku w salonach zagości nowy Clubman.