Im mniej koni, tym większy zasięg. Polestar 3 zajedzie jeszcze dalej. Wciąż jest szybki
Jest słabszy, ale za to zajedzie znacznie dalej. Polestar 3 Long Range ma tylko jeden silnik elektryczny, ale dzięki temu oferuje 650 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.
- Polestar 3 debiutuje w najbardziej wydajnym wcieleniu
- Wersja Long Range korzysta z jednego silnika i baterii 110 kWh
Ta szwedzka marka nie ma lekko. Jej wyniki na giełdzie są fatalne, a sprzedaż poniżej oczekiwań. Do tego zerwanie stałych więzów z Volvo może wpłynąć na rozwój kolejnych modeli. Nowe modele są jednak w drodze, a Polestar 3 Long Range może być jednym z kluczowym produktów.
Dlaczego? Mówimy tutaj o praktycznym SUV-ie z ciekawą stylistyką i z dużym zasięgiem. A to jest coś, co fanom elektromobilności może wpaść w oko.
Polestar 3 Long Range przejedzie na jednym ładowaniu 650 kilometrów
Sercem tego wariantu jest jeden silnik, który generuje równo 299 KM. Taka moc nie czyni z Polestara najszybszego samochodu na rynku, ale za to daje mu jedną wielką zaletę - wydajność.
W końcu jedna jednostka oznacza mniejsze zużycie energii. A gdy do równania dodamy baterię, która ma 110 kWh pojemności, to otrzymujemy przepis na elektrycznego długodystansowca. Wersja Long Range oferuje 650 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu, co jest bardzo dobrym wynikiem w takim samochodzie.
Szwedzka marka obiecuje od 18,9 do 20 kWh zużycia energii w zależności od warunków. Co więcej, ładowanie tutaj także nie jest problemem. Maksymalna moc sięga 250 kW, a czas potrzeby na "zatankowanie" auta od 10 do 80% to tylko 30 minut.
Osiągi, jak łatwo się domyślić, są gorsze, ale nie rozczarowują. Setka pojawia się na zegarach w 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Tutaj Polestar 3 zachowuje wierność zasadom Volvo, które też ma taki sam limiter.
Wyposażenie bazowego modelu 3 jest bardzo dobre, W standardzie dostajemy zaawansowane multimedia, pompę ciepła, zestaw kamer i radarów, światła LED i wiele innych elementów.
Tak wyposażone auto kosztuje na wybranych europejskich rynkach około 85-86 tysięcy euro. Dla porównania wersja z dwoma silnikami (489 KM) to wydatek na poziomie 93-94 tysięcy euro. Za pakiet Performance, który zwiększą moc do 517 KM, trzeba solidnie dopłacić - taki samochód kosztuje już 100 000 euro.
Polestar 3 wjeżdża powoli do salonów marki w krajach, w których jest ona dostępna. Lada chwila dołączy do niego Polestar 4, czyli specyficzny czterodrzwiowy model bez tylnej szyby.