Polestar odpina wrotki. Elektryczny roadster trafi na rynek w 2026 roku

Polestar może i stawia na elektryki, ale za to jakie. Studyjny model O2 zyska cyfrę 6 i będzie produkowanym seryjnie roadsterem. I takie wiadomości cieszą!

Kiedy kilka lat temu Polestar został oddzielony od Volvo, wiele osób nie wróżyło mu świetlanej przyszłości. Tymczasem Szwedzi doskonale podeszli do koncepcji stworzenia nowej marki oferującej auta elektryczne. Polestar 1 pokazał, że firma ta wciąż potrafi tworzyć szybkie maszyny. Model z numerem 2 z kolei połączył praktyczność i osiągi. Teraz w kolejce są kolejne auta, z numerami 3, 4 i 5. Nas jednak interesuje "szóstka", którą właśnie ogłoszono. Będzie to samochód, jakiego nikt się nie spodziewał!

Polestar 6 to elektryczny dwuosobowy roadster. Do produkcji trafi za 4 lata

Świetny odbiór prototypowego auta skłonił Szwedów do podjęcia odważnej decyzji. Samochód ten trafi na rynek w 2026 roku, zyskując numer 6 w nomenklaturze marki.

Polestar 6 2026

Co ciekawe Polestar bez zawahania pochwalił się garścią informacji technicznych. Te są naprawdę imponujące, bowiem auto bazować będzie na nowej platformie, która znajdzie się także w Polestarze 5. Jest to konstrukcja, którą koncern Geely przygotowuje z myślą o sportowych autach, a poza Polestarem zagości ona także w Lotusie.

Jest to aluminiowa platforma, która wykorzysta najnowsze baterie o pojemności około 100 kWh. Napięcie na poziomie 800 woltów zapewni efektywne wykorzystanie możliwości silników elektrycznych oraz jednocześnie umożliwi bardzo szybkie ładowanie, z mocą sięgającą 350 kW.

Pod prawą nogą znajdzie się aż 900 Nm i 884 KM, co przełoży się na sprint do setki w 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna ma być ograniczona do 250 km/h.

To pierwsze szwedzkie auto sportowe od wielu lat

Pomijając Polestara 1, Szwedzi (jako Volvo) nie wypuścili żadnego dwudrzwiowego samochodu o sportowym charakterze od czasów pierwszej generacji modelu C70. Ta sama nazwa przypadła także kabrioletowi o wyjątkowo "bulwarowym" charakterze, oferowanym do 2013 roku.

Wszystko wskazuje na to, że stylistyka auta nie ulegnie zmianie. Rewolucja nie zajdzie też we wnętrzu - Szwedzi opanowali sztukę tworzenia aut, które przez długi czas pozostają "świeże" wizualnie.

Póki co Polestar skupia się na nadchodzącej premierze modelu 3, czyli SUV-a z pogranicza segmentu C i D. Ma być on przepustką nie tylko do lepszej sprzedaży w Europie, ale także do czołówki aut elektrycznych w USA.