Polestar przygotował plan na przyszłość. Ma cyfrę 7 w nazwie i będzie Słowakiem
I cóż, że ze Słowacji? Polestar 7 będzie jedną z kluczowych nowości tej marki. Szwedzi optymistycznie patrzą na najbliższe lata i mają ambitne plany.
- Polestar chce się odbić i po słabych latach szykuje się do zwiększenia sprzedaży i zysków
- W planach są kolejne modele
- Kluczowym produktem będzie Polestar 7 i nowy Polestar 2
Więzi z Volvo już zerwano. Polestar ma teraz znacznie więcej wolności i rozwija się niezależnie od swojej "szwedzkiej matki". Mimo to obie firmy pozostają blisko siebie, dzieląc się wieloma rozwiązaniami. Tyczy się to także fabryk, w których będą powstawać samochody. Od 2025 roku Polestar chce być na fali wznoszącej, a apetyt na sukces jest duży. Czego możemy się spodziewać w najbliższych latach?
Po pierwsze: Polestar chce wzmocnić swoją pozycję za sprawą modeli 3, 4 i 5
Mowa tutaj o trzech skrajnie różnych modelach. Polestar 3 to większy SUV, który dzieli elementy z Volvo EX90. Jest zaawansowany technicznie i aerodynamicznie, ma mocne silniki i ciekawy wygląd. Polestar 4 to z kolei skrzyżowanie crossovera i czterodrzwiowego coupe w bardzo nietypowej formie. Wygląd robi tutaj ogromne wrażenie, podobnie jak wydajność. Pod cyfrą 5 kryje się z kolei rywal Taycana, który przechodzi właśnie finalne testy przed premierą.
Te trzy modele mają być motorem napędowych w latach 2025-2027. Szwedzi zakładają, że dzięki nim uda się nie tylko wyraźnie zwiększyć sprzedaż, ale przede wszystkim zwiększyć przychody. A to jest coś, czego bardzo im potrzeba.
Po drugie: kluczowym modelem stanie się Polestar 7
Pod tą nazwą kryje się kompaktowy model, który zobaczymy w 2027 roku. Ma to być kuzyn jednego z modeli Zeekra, oczywiście w całkowicie innym stylu. Szwedzka marka podkreśla, że mówimy tutaj o europejskim produkcie. Wyjedzie on z nowej fabryki Volvo, która powstaje na Słowacji.
W planach na 2027 rok jest też całkowicie nowa generacja Polestara 2. Ta może bazować na technologii Zeekra 007, a stylistyka zachowa typowe dla tego modelu proporcje. Mówimy więc tutaj o potencjalnym rywalu Tesli Model 3.
Szwedzi chcą też wreszcie pojawić się na kolejnych rynkach. Na liście jest również Polska. Tutaj, od 2021 roku, istnieje już oficjalnie spółka z o.o Polestara, która ewidentnie ma być w przyszłości zapleczem do startu sprzedaży nad Wisłą.