Polski debiut Mercedesa CLA podczas ESL One w Katowicach

E-sport i motoryzacja zaczynają iść w parze. Mercedes dostrzega powiązania pomiędzy swoimi nowymi modelami, a tą rozwijającą się dziedziną komputerowej rywalizacji.

To, co dla nas kiedyś było przyjemną rozrywką, obecnie obraca się w niezwykle dochodowy, ale i chętnie obserwowany biznes. E-sport to już nie tylko rozgrywki oglądane przez ścisłych zapaleńców, ale i dziedzina, która pod kątem zainteresowania nie ustępuje wielu innym kategoriom sportowym. Nic więc dziwnego, że Mercedes postanowił nawiązać ścisłą współpracę organizatorem turnieju ESL One.

Dla producenta ze Stuttgartu wsparcie turniejów ESL One to kontynuacja kampanii "Grow up", kierowanej do młodszej klienteli marki. Naturalnie wpisują się w to nowoczesne kompaktowe modele tej marki, korzystające ze wszelkich nowinek technologicznych, w tym z zaawansowanego systemu MBUX, który wyposażono w sztuczną inteligencję. Z tego też powodu wybrano ESL One na miejsce premiery jeszcze gorącej nowości tej marki, czyli drugiego wcielenia Mercedesa CLA.

Wiele osób zadaje pytanie - po co Mercedesowi aż tyle kompaktowych modeli, w tym dwa sedany? Otóż Klasę A Sedan i CLA różni naprawdę wiele. Przede wszystkim CLA jest nieco większe i oferuje więcej miejsca na tylnej kanapie. Poza tym samochód ten ma zupełnie inną stylistykę, bliższą Mercedesowi CLS, co wizualnie plasuje ten model nieco wyżej i sprawia, że wyróżnia się on na tle kompaktowej gamy tej marki. Poza tym CLA korzysta też z wielu nowinek, które rozwinięto względem Klasy A. Przykładowo jeszcze bardziej dopracowano tutaj system sterowania głosowego, dzięki czemu ma być on bardziej przyjazny w codziennym użytkowaniu. Poza tym znajdziemy tutaj inteligentne oświetlenie wnętrza, aktywujące się po wyciągnięciu ręki do schowka po stronie pasażera, nawigację z tak zwaną rozszerzoną rzeczywistością, wykorzystującą do projekcji mapy kamerę z przodu oraz wiele innych systemów bezpieczeństwa.

Nowy Mercedes CLA - pierwsze wrażenia

Sfera wizualna to indywidualna kwestia, ale naszym zdaniem nowe CLA prezentuje się bardzo dojrzale i godnie zastępuje swojego poprzednika. Dobre wrażenie sprawia też wnętrze. Wykończono je dobrze dobranymi plastikami, w większości miękkimi. Spasowanie oraz kolorystyka również nie pozostawiają wiele do życzenia. Prezentowany egzemplarz nie wyposażono w pakiet AMG, co pozwala na odkrycie nieco innej, bardziej konserwatywnej i eleganckiej twarzy tego modelu. Jednak i w takim wydaniu samochód ten robi pozytywne wrażenie - czuć wyraźny postęp względem poprzednika, który jednak zdążył się już nieco zestarzeć.

Kompaktowe Mercedesy - całkowicie nowa gama

Mercedes nie tylko rozszerza, ale także całkowicie odnawia gamę swoich kompaktowych modeli. Aktualnie w ofercie jest są tak naprawdę cztery auta - Klasa A (hatchback i sedan), CLA i Klasa B. Niebawem jednak zadebiutuje model CLA Shooting Brake, zaś pod koniec roku ofertę uzupełni całkowicie nowe GLB. W 2020 zobaczymy z kolei kolejne wcielenie GLA. Tym samym Mercedes będzie oferował aż siedem kompaktowych modeli. Dlaczego aż tyle? Producentowi ze Stuttgartu zależy na dywersyfikacji oferty, dzięki czemu mogą oni celować w znacznie szersze grono potencjalnych klientów.

Niestety na wrażenia z jazd nowym Mercedesem CLA musimy jeszcze poczekać - na drogi model ten wyjedzie w maju. Za kilkanaście dni poznamy za to cennik tego modelu.