Popyt na Panamerę e-hybrid przerasta możliwości dostawcy baterii
Druga generacja Panamery okazuje się być hitem sprzedaży - zwłaszcza w wersji hybrydowej. Co ciekawe takiej popularności nie spodziewało się nie tylko Porsche - zaskoczony jest również dostawca baterii.
Ponad 60 procent sprzedaży drugiej generacji Porsche Panamery to wersja e-hybrid. Klienci docenili kombinację bardzo dobrych osiągów oraz realnie zmniejszonego zużycia paliwa - zwłaszcza, gdy auto regularnie eksploatowane jest w mieście, gdzie istnieje możliwość doładowywania baterii ze stacji, co daje możliwość poruszania się głównie na prądzie.
Sytuacja ta generuje duży problem dla dostawcy baterii, który to nie ma wystarczających sił przerobowych, aby na bieżąco obsługiwać wszystkie zamówienia od Porsche. Efektem jest wydłużony czas oczekiwania na nowe auto - aktualnie są to 3-4 miesiące, a realnie okres ten może wydłużyć się nawet do 6-7 miesięcy.
Co ciekawe taka sytuacja niespecjalnie martwi Porsche - już niebawem wersja e-hybrid będzie oferowana także w USA oraz w Chinach.