Porsche 718 Spyder RS 2024. Zrujnuje idealną fryzurę przy 308 km/h

Nim gama modeli 718 stanie się w pełni elektryczna, Niemcy dają nam auto, które jest absolutną kwintesencją starej dobrej szkoły robienia samochodów. Porsche 718 Spyder RS 2024 ma cudowny wolnossący silnik, kręcący się do 9000 obrotów na minutę i pozwala cieszyć się jego brzmieniem i możliwościami bez obecności dachu nad głową. Czego więcej można chcieć?

Debiut tego auta był kwestią czasu. Od dawna mówiło się o tym, że mały roadster Porsche zyska flagową wersję, wywodzącą się z Caymana GT4 RS. Tak też się stało - Porsche 718 Spyder RS 2024 jest ostatnim zdaniem w historii tego modelu i pożegnaniem z silnikami spalinowymi.

Ci, którzy będą mogli sobie pozwolić na ten samochód, to pożegnanie zapamiętają na długo. Inżynierowie z Weissach stworzyli tutaj idealną kombinację osiągów, prowadzenia i radości z jazdy pod gołym niebem.

Porsche 718 Spyder RS 2024. Jeździłbym nim tylko dla tego dźwięku

To właśnie silnik jest tutaj najważniejszy. Dzięki niemu gęsia skórka jest gwarantowana nie tylko przy każdym odpaleniu samochodu, ale także po wyprostowaniu prawej nogi.

Porsche 718 Spyder RS 2024

Z Caymana GT4 RS przeszczepiono tutaj 4-litrową wolnossącą jednostkę, która generuje 500 KM i z radością osiąga 9000 obrotów na minutę. Ten silnik wywodzi się w prostej linii z modelu 911 GT3 Cup i stanowi kwintesencję inżynierii Porsche.

Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem skrzyni PDK. Ta ma 7 biegów o dość krótkich przełożeniach, co wpływa na osiągi. Sprint do setki to tylko 3,4 sekundy, a 200 km/h pojawia się na liczniku w 10,9 sekundy.

Licznik stanie na wartości 308 km/h, w momencie, w którym Wasza fryzura będzie już całkowicie zrujnowana. Myślę, że jednak taka szybka suszarka nikogo nie rozczaruje.

Dieta-cud zmienia oblicze tego samochodu

Gotowy do 718 Spyder RS waży tylko 1410 kilogramów, o 40 kg mniej od wersji 718 Spyder ze skrzynią PDK. Zbędne kilogramy zrzucono za pomocą elementów z włókna węglowego i tytanu.

Na nowo zaprojektowano też charakterystyczny dach o nazwie "Bimini Top". Jest on sterowany ręcznie i został mocno odchudzony. Finalnie osiągnięto wynik na poziomie 18,3 kilograma, czyli o 7,6 kilograma mniejszy niż w 718 Spyder i o 16,5 kg mniej niż w Boxsterze.

Do tego nadwozie zoptymalizowano pod kątem aerodynamiki. Pokrywa bagażnika z przodu dostała dwa wloty typu NACA, które lepiej kierują przepływającym powietrzem. Inny kształt zderzaków także poprawia obieg powietrza, zapewniając odpowiedni docisk podczas szybkiej jazdy.

W Porsche 718 Spyder RS nie zabrakło też flagowych rozwiązań marki

Znajdziemy tutaj system Porsche Active Suspension Management (PASM), który na bieżąco reguluje pracę zawieszenia, a także układ PTV (Porsche Torque Vectoring), który odpowiednio żongluje dostarczaniem mocy na tylne koła.

W nadkolach ukryto 20-calowe felgi mocowane na centralną śrubę, a za nimi znajduje się regulowane zawieszenie. Można tutaj ustawić wysokość, sposób działania stabilizatora i pochylenie kół. Fabrycznie Porsche 718 Spyder RS dostało nieco łagodniejsze nastawy w porównaniu do Caymana GT4 RS. Wszystko po to, aby lepiej dopasować się do klimatu roadstera.

Wnętrze jest cudownie surowe

Znajdziecie tutaj chociażby kubełkowe fotele, które wykonano z plastiku wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP), wykończone tapicerką Race-Tex. Do tego zastosowano tutaj nowe listwy dekoracyjne i kilka innych detali, które są wyróżnikiem modelu Spyder RS.

Porsche 718 Spyder RS 2024

Dla najbardziej wymagających przygotowano pakiet Weissach

Wówczas Porsche 718 Spyder RS 2024 całkowicie zmienia swój charakter. W skład tego pakietu wchodzi tytanowy układ wydechowy z centralną końcówką w stylu modeli 935 z 2018 roku, kute magnezowe felgi i deska rozdzielcza obszyta materiałem Race-Tex, który nie odbija się w szybie.

Ile kosztuje ten samochód?

807 000 złotych - wyjściowo. Górna granica jest oczywiście zależna od fantazji kupującego.