Porsche 911 993 Turbo Project Gold - Kontynuacja
Porsche od dłuższego czasu pracowało nad autem o kryptonimie "Project Gold". Podczas konkursu elegancji w Pebble Beach Niemcy zaprezentowali swoje wcale nie najnowsze dzieło.
Porsche Project Gold jest bowiem gruntownie wyremontowanym egzemplarzem Porsche 911 993 Turbo. Producent ze Stuttgartu wziął na warsztat odpowiedni egzemplarz, po czym rozebrał go na części pierwsze. Nadwozie zostało wyremontowane i odpowiednio zabezpieczone, a następnie pokryto je lakierem Golden Yellow Metallic, znanym z zaprezentowanego niedawno Porsche 911 991 Turbo S Exclusive.
Cały projekt powstawał zresztą w Porsche Exclusive Manufaktur. Project Gold zyskało także całkowicie nową jednostkę napędową z... 1998 roku. 3.6-litrowy silnik typu bokser został złożony od podstaw i generuje dokładnie 450 koni mechanicznych - tyle, ile oryginalne 911 993 Turbo. Dział Porsche Classic udostępnił z kolei nieużywany napęd na cztery koła. Wnętrze wykończono czarną skórą, nawiązującą do tej zastosowanej w "nowym" Turbo S z Porsche Exclusive Manufaktur. Przy okazji pojawiło się także kilka udogodnień, takich jak dopasowane stylistycznie radio z nawigacją oraz obsługą wszystkich multimediów.
Aby zachować porządek, Porsche zdecydowało się nadać nowy numer seryjny oraz odpowiedni VIN dla "Project Gold". Tym samym samochód ten stał się faktycznie ostatnim 911 993 Turbo, które zjechało z taśmy produkcyjnej (produkcja tego modelu zakończyła się 20 lat temu, w 1998 roku).
Samochód ten nie trafi do muzeum Porsche. 27 października będzie licytowany wraz z innymi perełkami Porsche (prototypowym 959 oraz 959, które startowało w rajdzie Paryż-Dakar) w Atlancie, na aukcji RM Sotheby's